Come on babe, why don't we paint the town

Sista uppdateringen om Reflektionen-fordringsägare: DEN ÄR KLAR. Nu kommer ni inte få höra mer klagan gällande den. Dock kommer det nog annat ska ni se... Juste, Historian... Och sedan blir det väl projectarbetsrapporten, och säkert andra rapporter och liknande oxå. Bah.

Iallafall, min dag, denna dag, nej, inte denna dag(klockan), men ni fattar.   ...? Onsdag! Jag tog svinisvaccinis fast jag var orolig att jag inte skulle kunna röra armen på kvällen då jag skulle dansa. Men det var inte så farligt. Inte ens nu. Visst jag har mer ont nu och jag kan nog inte ligga och sova på svinsidan menmen, jag får väl vara glad så länge det inte är värre. Det sägs ju att det är de närmaste dagarna efter som är värst. Några andra sorters biverkningar har jag iallafall inte haft vad jag vet! Jag är lite skeptisk till vaccinet egentligen. Om jag inte hade astma och var i "riskgruppen" skulle jag nog kanske inte ta det. Aja, orkar inte argumentera för det nu såvida ingen vill att jag ska göra det. Gud, jag borde inte sitta uppe och blogga, sömnen är viktigare. Jaja, bloggen är oxå viktig, iallafall för mig. Men jag är mycket dåligare på att sova än på att blogga.




Ja precis, dansa skulle jag göra ikväll. Det var nämligen så att vi hade "uppsjungning". Dvs alla som har sång på estet sjunger för varandra. Det är jäkligt många som har sång nu, och gud så många duktiga sångare/sångerskor det finns på estet! Jag förvånas, imponeras och blir stolt. Stolt? Jag har inte gjort dom bra?:P

Jag sjöng först en låt med Memme och Tobias, nämligen vårat medley som vi satt ihop. Det består av lite Scarborough fair, Help!, Snälla Snälla och Bright eyes. Snälla Snälla som ni säkert känner igen från Karoline Af Ugglas i melodifestivalen. Hehe, vi gjorde den lite rolig, ändrade texten lite och gjorde lite rörelser. Det blev många skratt xD Ja, meningen var att vi skulle lätta upp stämningen lite för många kommer dit och tror att de måste göra så sjukt jävla perfelkt och bra ifrån sig och inte sjunga fel osvosv. Vi vill ändra på det och göra hela grejen till, ja, en kul grej då vi har roligt och underhåller varandra. Sen underhåller man ju på olika sätt. Humoristiskt, Skönsång, Svängigt etc. Och alla sjunger olika så man ska inte mäta sig med någon annan.

Sedan sjöng jag en låt själv, "All that jazz" från filmen Chicago. Och jag som är som jag är showade förstås lös. Den kan man kalla svängig minst sagt. I det långa mellanspelet gjorde jag även en liten dans, fan vad kul det var! Ändå skakade jag som jag vet inte vad, blir alltid riktigt nervös. Det är såntdär som inte går att kontrollera. Jag menar, hur kul jag än tycker det är, hur bra jag än kan det, hur mycket bagatell jag än tycker det är, så spelar det ingen roll. Är det för publik så blir jag ändå alltsomoftast nervös. (Som med en liten spruta som vaccinet, pulsen går upp fast man vet att sprutan knappt känns.) Men då är det bara att försöööka att inte tänka på det och fokusera på det man ska göra och ge allt! Det blir nästan lättare att verkligen ge allt när man är nervös.

Någon annan som inte kan äta innan något sådant? Vi tog fikapaus när hälften hade sjungit. Jag var nog den ända som inte åt då. Dock när jag sjungit klart gick jag direkt och tog bulle, kaka och festis:) Lite snacks till underhållningen! Skakade som fan ett tag efter oxå som vanligt. Det ska kännas lite! Samma efter en cykeltävling, är jag helt slut när jag kommer i mål, då är jag nöjd.


Hörrni
Sov som anden i lampan
Vakna pigg oh rask om du kan


Kommentarer
julia

tack!



du var grym, älskar all that jazz, och att du gjorde en riktig show =)

2009-11-26 @ 21:45:22
URL: http://jullss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0