Får jag lov?

Tango, ett av mina sommarnöjen. Visserligen kan man dansa inne på "Ladan" även andra årstiden, men på sommaren är det sommartango i paviljongen i Badhusparken i Piteå på söndagar, underbart. Så även denna söndag. Häng på, alla är välkomna. Finns alltid någon som vill lära ut lite. Man kan också bara titta och lyssna till tangomusik, och fika något från caféet (fullständiga rättigheter). Kom och umgås med ett härligt gäng :) Tid: 17-18:30.
 
 
 
Åke och Catrin (instruktörer) visar någonting de nyligen lärt sig på en helgkurs. 
 
 
 
Mammamoster Catrin får sig en svängom där längst bak på bilden. 
 
 
 
Stigs vals. När någon fyllt/fyller år får man en födelsedagsdans, då danspartnern byts ut hela tiden. Denna gång var det Stigs tur! Här dansar jag med honom.
 
 
 
Oftast är det damerna som byter av, men här blir jag avbytt av Åke minsann. Bra att träna på att var den andra rollen (följa/föra).
 
 
 
Aron går några varv han med! Fint. Snart ska vi gå lite kurs också så lär vi oss mer. Det är inte det lättaste att lära sig vara förare!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0