Yo Soy

Att bli någonting.
 
Att bli någonting.
 
Att plugga, att slita, att öva, att inrikta sig
 
för att bli någonting.
Varför kan man inte bara vara?
 
Bara vara sig själv.
Bara göra, bara spela, bara dansa, bara leva.
 
Någonting har lärt mig att jag vill bli någonting, men jag vill nog egentligen bara leva och må bra. Hur gör man då? I en värld som denna? I ett liv då man för tillfället snart ska börja 2a året på en 5-årig akademisk utbildning? Jag funderar mycket men blir lite galen ibland, finns så mycket att fundera över så det känns som det ibland är lika bra att inte fundera alls. Lösryckta spontana tips och filosofier är välkomna. Fritt fram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
ugn

Känner igen det där.. visst vore det skönt att bara kunna vara? Men jag tror att det kanske är en typisk 20-årsgrej... man förväntas liksom visa för alla att man kan "bli något". När man väl "är något" så tror jag att den pressen blir mindre. Så tänker jag ibland i alla fall :O Allt gott! :)

Svar: Ja det kanske är en "20-års-grej" eller nåt... Men överhuvudtaget, att "vara något", som att det inte räckte med att bara helt enkelt vara den man är, utan att måsta förknippas med ett yrke, en utbildning, en livsfilosofi osv, nej, såklart det inte räcker. "Vem är du då?" "Jag heter Emma, är lärare" eller "Vem är du då?" "Jag heter Emma och njuter av livet och har inget att förknippas med". Så skönt det skulle vara. Men då blir man nog "nobody". Man blir någon som inte har kommit "någonstans" i livet. Men det är bra att göra som du och tänka på annat sätt ibland än att bara irritera sig på hur det är. Eller bara inte bry sig om hur det är och bara vara. Men plugga upp sig ska man ändå, så man kan få ett bra jobb och bli nåt. För det är ju livet.
Emma

2013-08-25 @ 12:37:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0