Varför? "Må bra då..."

(Rubrik citerad från föreläsningen "Jag AB" av Kjell Enhager. Inte sett den? Se den. Om man är intressarad av motivation och inspiration till att må bra förstås. (även om du redan mår bra). På alla sätt. Den mest värda föreläsningen någonsin.
 
Jag började med en liten parentes.
 
 
Jo jag har gjort en ny kategori. Träning. Jag brukar vara lite rädd för att prata offentligt om sånt jag bestämmer mig för att göra för att må bra. Jag tycker om att berätta om sånt, men ibland kanske någonting händer eller bara att det är någon förbannelse som gör att mina planer sinar så fort man offentliggör dom. Ni vet. Typ. ;) Eller att man berättar för sin mamma, för att man gör sånt när man är glad och stolt, åsså kanske hon bryr sig lite för mycket och ger för många bra tips så man nästan känner att man måste leva upp till något och blir anti istället. Mamma. Den där underbara. Man hon kanske förstår vad jag menar? Och känner igen att det kan bli så? Jag älskar dig ändå.
 
Jag har mest powerwalkat, sprungit lite och gjort nån workout med internets hjälp sen jag tog tag i det här (utan några förväntningar på mig själv) för en vecka sen. Jag tycker om att träna på många olika sätt och vill testa det mesta och variera mig. Jag har inte sprungit mycket förut, har aldrig fastnat för det, men nu när jag börjat tänka mycket på tekniken och inte forcera så känns det spännande ändå. Dock vill jag nog hålla mig mestadels till träning som man kan göra med hjälp av den egna kroppen. Jag är inte intresserad av gymträning. Man har ju ett gym redan i sin kropp. Helst också träning som är hyffsat gratis. Dock är det ju så himla kul, och motiverande, med gruppträningar i t ex arobics, body combat eller friskis och sånt. Eller mer alternativa grejer. Jag vill testa allt! Sånt kostar ju, men ibland kan det vara bra att köra på sånt så man inte är helt själv hela tiden och tappar lusten. Helt själv har jag ju inte varit nu heller varje gång. Nog får man någon promenadkompis ibland!
 
 
 
 
Ett av mina trevliga undantag källande maskinella hjälpmedel är ju cykeln förståss. En av de träningsmetoder jag känner mig mest hemma med sen några års regelbunden träning och tävling när jag var yngre. Det var tider det. Tyvärr började man ju känna press även där, så jag kanske inte alltid kände den där superduper-motivationen, men nog saknar man att vara igång och tävla litegrann. Det blev dock musik- och danssatsning istället. 
 
Igår tog jag mig en vilodag från träningspass och promenixer och plockade fram mina cyklar som stått och dammat. Saker byts ut och fixas, så gott jag förmår. Bror min brukar ju få hjälpa till lite, och en och annan HCK-ledare/cykelfixare. Nu finns dom lite långt bort, men nog har man lärt sig litegrann iallafall så man kan göra det viktigaste. Och det är ju först när jag plötsligt tvingas tänka själv som jag börjar tänk logiskt och komma fram till saker. Märkligt det där. (Jag lär mig t ex inte färdvägar om det inte ligger på mitt ansvar att hitta). Det är nog bra att jag är ledig nu medan Aron jobbar heltid i Luleå, då måste jag tänka mer själv. Det gör gott :)  
 
 
 
 
Lite kaffe på det så.
 
 
 
Framdäcket på mtb:n har suttit på sen Emil fick cykeln. Det var x antal år sedan. Nog för att det har hästskor på sig, men det behövde bytas ut ändå. Bytte båda till nya fräscha biltema-däck :) Biltema är fint. Så länge jag inte håller på på elitnivå behöver jag inte sätta mig in så mycket mer än så. De slits kanske snabbare, men kostar ju rätt mycket mindre. Jag tror att jag kommer bli nöjd iallafall. 
 
 
Landsvägarn ska nog oxå få sig lite nytt och fräscht. Har något liggande sen man vann nyttopriser på tävlingar! :D Och för er cykelmänniskor som eventuellt läser detta: Jag vet att cyklarna är vända upp och ner rakt på asfalten, oooonööödigt, nog är jag fortfarande lite vårdslös även om jag tänker lite logiskt. Men jag var så försiktig! Men det är klart att det slits. Nästa gång blir det bättre underlag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0