Dansdansdansdansdans

I några dagar nu har jag nästan bara kunnat tänka på dansen och gruvat mig och ojjat mig och peppat mig och brytit ner mig inför dansuppvisningen på ABF. Denna termin har jag dansat mer än nånsin. Jazz, Modernt, Hiphop, Afrikanskt. Plus att vi jobbade med två jazzdanser på jazzlektionen. Jag har oxå brytit ihop mer än nånsin framåt sluttampen, för det har varit så mycket att tänka på. Och jag har ju så hemskt höga förväntningar på mig själv för det mesta. Men tro mig, det har oxå varit roligare än nånsin! Självklart gick det skit i princip alla gånger när vi övade innan, speciellt på genrepet dagen innan. Men som sägnen säger så ska det ju gå skit på genrepet. Och tänka sig, jag har nog aldrig klarat av jazzen så bra som på själva uppvisningen, jag hängde med på saker jag aldrig hängt med på förut tillochmed. Sjukt. Jag är glad att jag är så kritisk på övningar och inte på uppvisningar/konserter. Hade nog ändå varit värre om det var tvärtom. Jag tror aldrig nånsin jag varit ledsen/på dåligt humör under/efter en uppvisning/konsert.

Och mina jazzdansare som jag är ledare till, gud så duktiga dom var! Jag är så stolt. Det är nästan det roligaste tror jag, att ha en egen grupp. Jag, Malin och Willson fick en liten chokladask som tack för våra ledarskap.


Här är iallafall en av danserna (nedan). Får se om jag får lägga upp några till för de andra!




I onsdags var dansuppvisningen och efter det fick jag andas ut ett tag. Nu är det nästa grej på G. Allskönsmusik med kapells på teatern ikväll 18-24. Resa till Wien med kapells 06:30 på lördagmorgon. (Vad fan ska man packa..??). Sedan Slagverkskonsert 28:e i Ragunda/döda fallen. Sen andas lite. Sen övaövaöva inför turnén med trion i sommar.




Dansa med kroppen
Inte med hjärnan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0