Mardrömmen

Häromdan hade jag den värsta mardröm man nånsin kan ha. Jag drömmer nästan aldrig mardrömmar, men när jag väl gjort det de senaste åren så har det varit någon som dött, någon som stått mig nära. Jag har inte velat skriva om den senaste drömmen förrän nu, ville bara glömma. Igår natt och andra gånger då jag inte haft nåt för mig som fått mig på andra tankar så har jag fått anstänga mig till 100% för att inte tänka på det. Och bara be till nå högre makter att jag inte ska fortsätta drömma om det. Nu har själva känslan lagt sig och jag ser det onaturliga i det. Det har inte hänt och det kommar aldrig hända. I drömmen drunknade min lillasyster Malva, i vågorna på smitingen tror jag. Och det var jag och min bror som hade ansvaret över henne då. Konstiga som drömmar är så var jag nån helt annanstans och blabla. När jag vaknade satte jag mig käpprak i sängen för att springa till undsättning, men insåg snabbt att det var en dröm och blev helt förstörd. Tur jag skulle på laserhallen sen så jag fick annat att tänka på.

Jag har funderat på vilka anledningar det kan ha funnits till att jag drömde som jag gjorde. I somras t ex så räddade jag och några kompisar två små tjejer från att drunkna på smitingen i de stora vågorna, så jag vet hur farligt det kan vara. Sen så fick Malva en present av mig för typ 1½ år sen, att hon skulle få en helg hemma hos mig då bara vi skulle umgås och hon skulle sova över. Det har aldrig blivit av. Jag vet inte ifall det kan ha nåt med det att göra. Men idag bestäme vi att hon ska komma till mig imorn och sova till lördag, så varesig drömmen ville säga nåt eller inte så nu fan blir det av. Det ska bli jätteroligt.



Mitt julrim till Malva i julas
Två systrar lika som bär
Tänk att just precis vi systrar är
Tänk om du inte i min värld fanns
Då hade den nog varit i obalans
Men vi lever på samma roos jag och du
Skicka ett brev ibland, men öppna klappen nu
(Malva är en liten och god människa
Därför får hon lite smått och gott)

Jag har drömt två gånger tidigare att människor som står mig nära har dött på olika sätt. Det här var tredje gången, och jag vill inte vara med om det igen. Drömmar påverkar ens känslor så sjukt mycket för ett tag/stund. Och även om man vet att det inte hänt eller om man inte ens kommer ihåg vad man drömt så kan känslan sitta kvar i kroppen länge. Fyfan för det. Då gäller det att försöka vara stark och inte bli för påverkad av den. Och nu ska jag ta och glömma känslan lite till.



Dröm underbara drömmar
Sy ihop brutna sömmar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0