Dagen dag

Igår tänkte jag att imorgon ska jag bara vara på bra humör så jag slipper vara på dåligt humör. Logiskt kanske. Men lättare sagt än gjort. Försov mig lite och cyklade till skolan en kvart försent och såg inget för all snö och blåst och bara de tunga växlarna funkade. (måste nog ta hand om och smöja cykeln lite bättre såhär på vintern!). Så jag var lite på vippen att blir på dåligt humör, så jag tänkte, fan, nu kommer jag väl bryta ihop på dansen igen oxå. Men jag försökte kämpa, och lyckades faktiskt. Optimism, tacka för det.

Tillsist var jag faktiskt på oerhört gott humör. Innan dansen bestämde jag mig för att vara glad vad som än hände. Sa det till de andra oxå. Det gjorde susen. Det gäller bara att bestämma sig. Allt handlar om att bestämma sig. Att gå och lägga sig oxå. Godnatt!



Sov som latoxen där
Vakna ung och nykär

Kär i dagen och livet
Då blir man ung på nytt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0