Dagens äventyr

Dagen gick precis som planerat! Jag kom nämligen på att jag hade tvättid oxå, vilket ofta förrändrar hela ens tillvaro, (man måste typ va hemma hela tiden, stoppa i, hänga upp, plocka ner, innan nästa kommer och blir sur för att torkskåpet är fullt). Men jag planerade in i minsta detalj så det gick ju susen ändå!:D

12:00 - Klev upp och stoppade i ett par tvättar.

Åt lunch (frunch) och kollade in datorn under tiden.

13:20 - Hängde upp tvätten snabbtsnabbt.



13:30 - Rusade ner på cykeln och lyssnade på debattboxning mellan MP (tomas) och C, på MP:s valbåts(stuge)tak. Tomas ägde. Goës värvde även mig och Klara till GU (grön ungdom), möte på onsdag. (fast jag kommer nog inte vara särskilt aktiv.

14:15 - Förtidsröstade hos Kage på biblioteket.



14:45
- Rejsade hem och bytte om snabbt till cykelkläder och for ut på landsvägarn med Emil. Lika tufft som sist, iallafall i början. Mjölksyra på en sekund och hej och hå. Men efter halva vägen, på väg tillbaka var det som att någon tung spärr släppte. Knappt nån mjölksyra alls och jag fick in rundtrampet igen och kände äntligen farten i benen. Benen måste på nåt sätt vänja sig att köra fort. Så jag gick från att ha kört 20-25 km/h till kring 30 (ja inte i de värsta uppförsbackarna kanske). Huvudsaken inte traktorn kom ikapp oss! Hoppas bara inte spärren slår igen nu, iallafall inte innan DM nästa lördag. Ska nog ut och testa mig lite imorn med. Behöver komma igång! (såhär i slutet på säsongen...).

16:35 - Kom hem, tvättade mig, bytte om, åt två mackor i farten, hämtade upp tvätten (17 var min sluttid på tvättiden).

17:05 - Cyklade till kristinaskolan och körde ett varv på discgolfbanan med Emil. Tränade lite forhand-kast. 1 bättre än sist, 93!^^

Lite bilder från äventyr på discgolfbanan:
(Vad gör vi i buskarna? dit ska man väl inte kasta? Jo det är faktiskt asbra, hittade ju en till disc där då som är min min min nu.)





Ja sedan kom man hem och åt middag och sov lite middag. Nu ska jag strax kila ner på Hamnkrogen och Bittens och lite så och dans lite. Nitro Express-pöjkarna spelar ju på hamnkrogen så dem får man inte svika en gång till!


Sup lagom
Vakna i Kragom












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0