Vårtan



Det var sista ungdomsträningen idag, så jag passade på att hänga med, det är lagom tempo för mig nuförtin^^ Småkillarna Edvin och Vilgot (10 år) vinner över mig i skogen nu. Jag har tagit på mig rollen som den otränade tränaren som ändå alltid är på bra humör och driver med mina kvalifikationer. Det gör liite ont att veta att jag förmodligen aldrig mer kommer vara med i de stora tävlingarna och kämpa. Jag får kämpa på de få träningar jag är med på istället. Oj vad melankoliskt... Äh :D


Träningen bestod av:
  • Uppvämning till mellanplatån på vårdkasen (vårtan).
  • Tempo på tid på teknikbanan (en och en).
  • Tempo igen, annan runda, sedan igen samma runda men den som förlorade startade första osv. Jag kom nätt och jämt tvåa med en liten spurt i slutet!^^
  • "Den som kommer högst upp i teknikbacken utan att sätta ner en fot". Man kör rakt upp ett litet tag, sen måste man köra sicksack.
  • Nybörjarna åkte hem och jag, emil och tomas fortsatte uppför teknikbacken en gång till, och denna gång enda upp!! Satan alltså, det var inte det lättaste! Höll på att välta och ramla neråt flera gånger.
Tillslut uppe iallafall! Och kollade lite på utsikten:




Som ni ser så hann det bli jäkligt mörkt. Men. Vi rullade nerför teknikbacken igen och körde sen upp till toppen igen, fast på den kolsvarta vägen. Och sen ner. Läskigt, kändes som man var halvblind.

Ja shit vad dom körde slut på mig, men det känns ändå riktigt bra nu såhär efteråt:) Lite kramp och så men men:)




Efter ansträngning sover man gott
Dröm nu fint och flott


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0