Ska man skratta eller gråta?

 

Ont i hjärtat får jag iallafall när jag hör/ser folk skriva till exempel på facebook om att SD är så bra. Folk jag känner, folk jag är bekant med, annat folk. Det första jag tänker då är att de måste vara ironiska, men kommer sedan fram till att de inte alls är det. Jag vet inte hur mycket de är pålästa eller så men jag får inga bra svar på varför de är så bra. Svar som; "frågan är vad som inte är bra med dom" eller "det är säkert massa pedofiler, våldtäktsmän och mördare och massa skit som röstar och är med i andra partier om man forskar lite så då kan man ju inte rösta på nått parti", förstår jag mig inte på. Det känns bara fegt. Det handlar väl inte framförallt om vilka som röstar, utan vad partierna står för och jobbar för. Ska alla som röstar på de olika partierna få avgöra vad DU ska rösta. Och om det nu är massa vandalister som röstar på alla partier, är SD då det självklara valet?

 

Ja jag har somsagt inte fått nå självklara svar ännu. Visst fan ska alla få ha sina egna åsikter, självklart. Men grejen är att jag förstår verkligen inte hur vissa tänker. Förklara för mig så jag kan förstå. Jag hatar att bråka med folk jag känner för att man har lite olika åsikter, jag brukar undvika det, men nu kan man ju inte riktigt låta bli att ifrågasätta iallafall just detta med SD.

 

Nej jag har inte läst hela deras valmanifest, men jag vet tillräckligt mycket för att veta att det inte är nåt parti för mig. Men jag är nyfiken. Jag har förståelse för de som inte är särskilt i nsatta och lyckats få höra endast saker som nån berättat på ett väldigt bra sätt som gör att man tror att SD är väldigt bra. Men ni som väljer att stödja SD, vad fick er att göra det? Och har ni tänkt igenom det ordentligt?

 

 

Ont.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0