Kakmonster var vi allihopa, allihopa, allihopa, du med, och jag med

Imorron ska jag jobba, ta hand om Alvin hela dagen hemma hos mammi så hon ska få göra vad hon behöver, rensa och slänga och packa och allt vad det är, för hon ska nämligen flytta. Till ett oerhört mysigt litet hus (som inte är så litet) ute i solumshamn (brattås).



(Sist jag träffade Alvin när vi hämtade honom på solenskolan och han fick testa Emils mösse^^)



Idag utgjorde vi kapplare lunchkonserten i missionskyrkan! Några solon och små söta sångensembler och några körstycken som jag var med på. Det är lite roligt, det är så annorlunda jämfört med på gymnasiet då vi övar låtar hur länge som helst innan de framförs. På kapells övar vi kort och intensivt och sedan framför det. Idag visste jag inte ens hur första låten gick förrän vi började sjunga^^ Det är ett spännande koncept minst sagt!

Sen bjöds det på sopplunch och kakor och kaffe!




Sen tillbaks till skolan för att dansa renässansdans! Äntligen!:D Askul! Längtar till vi ska redovisa det till blockflöjtsensemblens renässansmusik! Vi ska ha värsta renässanskläder och allt!:D

Sedan blev det kaffe och äppelkaka som vår lärare Annika bakat!




Vad mycket fika det blev idag! Nu får vi ta och ta det lite lugnt ett tag. Minns tillbaka till den tid då mormor bjöd på kakor i mängder i alla dess färger och formen och man orkade äta av alla sorter och lite till. Det var grejer det.



Somna till bransle häst
Vakna av att du är bäst


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0