Kulturcafé kryddat med blockflöjt

Ikväll var det Kulturcafé i Nya Varvet med musik av mycket olika slag. Polska på av fiolensemble, Renässansmusik av blockflöjtsensemble, lite jazz och annat av Fiona och Erik, nyskapande musik med nyskapade-instrument-ensemble m.m.







Övade lite med blockflöjtarna innan (jag spelade tamburin till), såhär såg det ut då! (bilden ovan). De döpte mig till "the percussionist from hell", varför vet jag inte riktigt. Och ensemblen kallar sig "world recorders".

Giget gick finfint. Eller? Hahhahaha det var det roligaste jag vart med om på länge. De är ju faktiskt seriösa egentligen, men jag tror inte att det riktigt gick fram ikväll. De är ju nybörjare och ser så söta ut där de sitter fem på rad med sina flöjtar. Det är inte varje dag man ser nåt sånt. Publiken gillade det. Det blev många skratt! Ni som inte var där missade verkligen något!!!



Gå och sov nu lilla du
Vakna trött som en gnu


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0