It's a headache

Min förmiddag var alltså underbar. Precis vad jag behövde. Ta det lugnt och guppa fram på en islandshäst. Dock kändes det att benen inte var vana att sitta i den positionen. Jag har btw världens träningsvärk i rygg och nacke sen afrikanska dansen i tisdags. Känner mig som en gammal tant när jag ska böja mig ner. Massage??

På eftermiddagen dock, då vet jag inte vad som hände. Jag kraschade en av Johans jävla kaffekoppar med kaffe i, sen var det kört. Första bara dåligt humör. Sen såg ju alla att jag inte var så glad, och undrade, och ni som vet vet att jag lätt bara vill gråta när folk ska prata med mig om varför jag inte är glad. Missförstå mig rätt. Jag uppskattar jättemycket att ni undrar och bryr er. Jag börjar ofta gråta just för att folk verkligen bryr sig. Jag ber om ursäkt om jag bara snäste och var sur.

Så slagverksrepet gick inte bra. När jag är på dåligt humör går inte det jag gör bra heller. Helt kört var det när Johan undrade och sa att han såg att jag inte mådde så bra. Då blir jag ledsen på mig själv för att jag blir såhär och folk tror att det hänt nåt speciellt. Och jag börjar gråta. Och jag får bort tårarna. Och jag börjar gråta för att jag börjar gråta så jag inte kan vara med och repa. Det är sjukt ansträngade att vara så känslig.

Jag vill bara att folk ska veta att det är inget speciellt som hänt i mitt liv när det blir såhär, oftast iallafall. Tyck inte synd om mig. Det är inte synd om mig. Jag kan bara inte hejda tårarna ibland. Och idag trodde jag att tårarna aldrig skulle ta slut. De rann i en timme tror jag. Och det var mest för att jag blev så less på mig själv. Kan tillägga att jag bara hade sovit 3 timmar oxå. Satt och pratade med Johan ett tag och gick sen och handlade och hem.

Men jag älskar mina kompisar. Och jag uppskattar all omtänksamhet och alla kramar så sjukt mycket, även om jag inte visar det. Även om det inte hänt nåt speciellt. Om jag nångång bli sur eller inte vill ta emot en kram eller så, så är det för att jag tror att jag inte förtjänar det, eller att mina tårar faller för nåt som inte är nog mycket speciellt. Men jag försöker tänka bort det. Man måste ta vara på alla kärlek.  

Men somsagt, det var bara en dålig dag. Eller en dålig eftermiddag. Inget att haka upp sig på.

 

Insåg att jag nästan bara hade eldorado-produkter i korgen på hemköp. Hm..?

 

Ikväll har jag sovit. Nu ska jag gå och lägga mig.

 

Sov som en nalle

Vakna utan balle



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0