Turkisk afton

Hemma hos mamma var det turkiskt på fredagskvällen. Mamma och Mats har nämligen varit på bröllopsresa i Turkiet nyligen.



Underbara vitlöksbröd till förrätt som man doppade i tomat- eller vitlöksblandning.


Massa drinkpinnar fick de med sig hem från alla drinkar.


Turkisk kebab och globris. Tomaterna försökte de efterlikna det de gjorde i Turkiet, blev himla bra!


TURKISKA TOMATER!!! (smakade inget annorlunda..)


Mats, Hugo, Petter, Märet, Jag, Malva, Lovisa och Mamma vid Kameran. Alvin nånstans oxå. Emil var (och är) på mountainbike-tävling i Borlänge. Åh jag vill oxå! Det är en skitkul tävling! (jävla tid).


Närmast till höger satt Malva och jag. Märks det att vi är syskon eller? De enda som åt upp precis allt!^^


Hmm, vad kan detta vara?:O

De pratade i gåtor hela tiden. "jamen ska vi ta fram du vet vad?" "Det andra kan vi ju ta sen." "Ska vi ta du vet vad nu?" :P


Vattenkrig!!!!
(de hade prutat till sig en massa sånadär vattenkanongrejer^^)




Jag och Malva höll på längst, tills Hinken med vatten var tom. Lite blöt sen! Så det blev andra gången jag bytte byxor! Fick låna ett annat par av mamma innan för att jag fick en stor blöt fläck i baken för att det var blött nedanför toaletten(!?!!)


Lite efterrättskonstigheter. De visste typ inte vad det var, men den gröna var god iallafall.


Sen blev det bildvisning med projektorn!


Mannen som kallades Elvis på restaurangen som var seriöst kär i Victoria (kronprinsessan) och bad dom hälsa till henne^^


Aw:) Ringarna.


Romantisk middag vid poolen. Sen hade de tagit ett dopp sent på kvällen då de inte visste att man inte fick:P


Sötmamma med en god drink. (antar jag)


Mats fick lite massage av deras blyge vän på restaurangen xD


Malva gosade med Alice under tiden.


Sen blev det t-shirtsutdelning!^^ Mycket turkiskt!:P Nä... inte alls faktiskt, men de var då köpta där iallafall xP Detta är mammas. Normal is boring.


Jag fick en likadan!


Malva en ed hardy, jag en awesome tröja!:D Hoppas jag blir på GOTT humör oxå när jag har den på mig.


Fick en skrubbhandske och hudkräm oxå^^ (ja jag kommenterade oxå hela tiden att inget var ju turkiskt.) men oliv kanske är lite turkiskt...? De äter då oliver till maten där oxå iaf xD


Min tredje tröja. Den står det tillomed los angeles på :P


Lovisa fick en tröja med nån sexy-cat eller vad det nu var. Men hon ville inte ha den så Mats fick den istället xP


Tillsist sa vi hejdå!:)

Underbar kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0