Svar på tal


Postat av: Anonym

Börja sov Emma!!! Det blir bara konstigt om du ska göra som du gör nu. Du kanske känner att du hinner med saker när du dygnar men det du egentligen känar på är att skaffa en bra dyngsrytm så du hinner med saker på dagarna! Jag blir så arg på dig. Att du inte förstår och inte gör något åt det fast du känner samma sak varje vecka

Svar:

Jag ser på en gång vem det är som skrivit^^ trots anonymiteten. Och det är inte min mamma. Fast dom går att jämföra ibland;) :*

Och ja, jag blir riktigt arg på mig själv ibland oxå, förstår inte att jag inte gör såsom jag vet att jag borde göra för att precis allt ska bli mycket bättre. Lathet är nog nyckelordet. Jag lär mig av allt hela tiden, men när det gäller detta lever jag ofta inte som jag lär. Det är verkligen endast dumt, dumt mot mig själv.

Men ibland gör jag nåt. Som nu. Jag dygnade med mening inatt för att just: vända dygnet tillrätta. Så idag ska jag sova tidigt. Jag ska prioritera sömnen nu och ta skolarbeten sen, för jag kan ändå inte göra något när jag är så trött hela tiden. Så förstår gör jag. Jag förstår precis vad det är jag och min kropp behöver för att må bra. Och jag har tagit initiativ till att göra nåt åt det flera gånger, men det ballar alltid ur tillsist. Så det går i vågor, ibland sover jag bra faktiskt. Men det blir aldrig tillräckligt bra om man inte har jämn dygnsrytm länge och fortsätter ha det.

Det har gått för långt. Ju längre man är uppe på kvällarna/nätterna under sitt liv, desto lättare godtar man det. Minns knappt när jag tyckte 11 var hur sent som helst, men det har jag tyckt. Sedan började man vara uppe lite längre av någon speciell anledning, och längre, och längre. Och man blir van. Tillsist tycker man inte ens att 1 på natten är särskilt sent. Knappt 2 heller. Klockan 3 börjar det bli lite sent och man kommer på att man kanske ska gå och lägga sig. Det är sorgligt. Det är jävligt svårt att på nytt smälla i sig att 11 faktiskt är sent. Speciellt på en vardag då skolan börjar 8.

Och på grund av datorer och internet och att så hemskt många slinkit in på den här banan så blir det svårare i och med det. Man påverkas av varandra. Men du är ofta duktig, jag ska försöka påverkas av dom som gör som jag vill göra oxå. Allt detta är verkligen en utmaning. Men jag vill orka göra saker. Vill orka dansa, spela slagverk, teater, hitta på knasiga saker. Jag vill orka leva. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0