Malva och Kapells

Klart att jag inte kunde gå och lägga efter att ha sovit hur länge som helst. Så vaken är jag nu. Men imorgon (idag) är det internationella sömndagen så då får man sova länge...?

Tänkte bara säga att Malva (min syster, 11 år) och en kompis till henne kom förbi med lite post till mig. Träffar ju inte henne så ofta nu så det är så kul när man väl träffas. Plus att man får en kram! Hon VILL ha en kram av mig. Så var det ju inte precis när man träffades varenda dag och var irriterade på varandra. Älskar henne!



Fick papperna från kapells, folkhögskolan. Information om preparandkursen! Den är på 2 dagar och innehåller:
  • Skriftligt prov i allmän musiklära
  • Skriftligt prov i gehör/satslära
  • En lektion på huvudinstrumentet (slagverk för min del)
  • Muntligt gehör
  • Uppspelning
  • Avista läsning, ingår i lektionen
Jag kommer förståss vara lite nervös inför proven men det ska nog gå hyffsat bra hoppas jag. De är mest till för att de ska veta vart man ligger så de kan dela in i grupper. Och uppspelningen, att visa upp sig och det man kan är jag alltid nervös för men övar jag bara litegrann nästan varje dag så jag bli riktigt säker på min sak så... :)

Man får sova över där på skolan mellan de två dagarna, det ska jag nog göra, kan bli mys:D

Men sov nu
Vakna av kung fu


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0