Vid min svans!

Igår tror jag första vårdagen i Härnösand uppenbarade sig. Första slaskdagen. Det är ju otroligt. Vilken idealisk vinter vi haft! Idag hängde jag undan min dunjacka och hoppas på att inte behöva ta fram den mer för den här vintern. Jag trivs så himla bra i vårjackor!

Vårkänslor! Vårjackor, varmt väder, soligt, en fluga på dörren, basker, lycka.

Jag har jobbat idag. Jag brukar hjälpa tandläkarna Wiklund ibland när de har nån speciell aktivitet. Exempelvis så var jag tandfé på technikhus en gång när de hade tandläkardag där. Idag hade de prova-på-dag där. Barnen fick göra avtryck av sina tänder och ta med sig hem samt testa borra i en riktig tand, (inte i nåns mun). Jag hade hand om borr-stationen bl a. Det är kul att jobba med människor! Barn var det denna gång! Åsså lär man sig ju litegrann om tänder samtidigt, alltid bra. Jag gör det självklart inte gratis, brukar få några biobiljetter eller så. Gå på bio nån?


Fick förståss lunchpaus. Gick på rutiga duken och mötte Mamma, Mats, Märet och alla barnen för Mats fyllde år! Vi åt nästan upp en hel stor smörgåstårta<3 NomNomNom! Tittade lite på de fina kloka orden som har vart målade på väggarna på rutiga i all evinnerlighet.


Efter det lilla jobbet blev det en runda på stan. Letade halksockar (finns inte vanliga normaltjocka strumpor med halkgrejer nånstans!! förutom barnstorlekar.. men nåt ska nog gå att använda..). Jag råkade shoppa för drygt 1000 spänn sen, okejdå.. närmare 2000. Det var inte alls meningen. Men det var ett undantag. (Observera att jag säger så varenda gång jag shoppar för mycket pengar.) Men det känns bra! Jag är nöjd med mina köp och ni som inte märkt av det än, man blir glad av att shoppa!:D Iallafall jag. Dock kan det hända att man får en liten klump i magen samtidigt ifall man vet att man egentligen inte har råd. Men idag känns det bara bra faktiskt.

1. Blommig praktisk övertröja. -HM

2. Trosor i skönt material och olika leggings. -HM

3. Fin och sjukt skön luftig tröja. HM

4. Stor tröja. -HM

5. Mjukiströja med lilla my (man ska inte underskatta barnavdelningen, kärlek vid första ögonkastet!) - Lindex barnavdelning

6. Blommiga legging - Lindex barnavdelning

7. Rätt stor väska. Mest för att den är perfekt när man måste ha med sig stora tunga skolböcker åsså var den på rea 50% - HM

8. Matt nagellack, mörkrött, ljusblått. När jag ändå var igång tänkte jag jag kunde köpa nåt riktigt onödigt oxå. - Lindex

 

Det är första gången jag köper string. Har aldrig satt på mig ett par sådana förut, har bara tyckt det verkar jätteoskönt. Me likes sköna underkläder^^ Men många verkar ju tycka det är skönt, och jag menar, jag tyckte BH var oskönt från början, nu tycker jag det är underbart. Så kanske är så med string oxå? Iallafall så köpte jag det inte för att se sexig ut inför någon, jag tycker faktiskt inte string är särskilt sexigt alls. Hade jag velat vara sexig hade jag ju köpt ett par sexigare till utséendet;) Jag tänkte bara att det kan vara värt att testa eftersom jag dansar mycket. Många dansare använder string typ, för att känna sig bekväm när man dansar.

Haha, jag tror vi avslutar det här samtalsämnet nu. Nu kanske nån tror att jag vill skylta med att jag köpt sting för att det är coolt eller nåt. Ni som känner mig vet att det inte är så. Vissa som känner mig vet att jag tycker att man borde kunna prata om vad som helst - som vissa känner som pinsamt eller opassande - hur lätt som helst. Jag menar, det är inget fel med det.



Var på stan så länge så det var ingen idé att gå hem innan dansen. Det blev en french hot dog och bara sitta och ta det lugnt för mig själv:) Sedan såg vi först på AB3, underbar liten rolig föreställning. Gjord för att vara en barnföreställning egentligen. Man blir väldigt glad av den! Hade sett den förut oxå. Sedan dansade vi lite i salen på teatern. Samuels pappa som är med i gruppen knackade på fönstret och fick gå in den vägen xD Vi ska ha dansuppvisning 7 maj! Kom och kolla vettja!:) Det är bara en liten kul grej. Men först ska ju jag klara och memme ha våran projektarbetsredovisning som även den är på norrdans.




 

Jag trivdes väldans bra i mina kläder idag! Åsså vårjackan på toppen! Fick verkligen lyckokänslor. Ikväll hittade jag en av mina gamla pyjamaser. Mimmi Pigg pyjamas^^ Så nu blir det till att sova!


Sov som ett lamm
Vakna utan skam

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0