Mello

Jag tycker det är rätt kul att se melodifestivalen och sådana liknande underållningsprogram och tippa, utvärdera, diskutera huruvida de olika bidragen är bra eller skulle fungera i eurovision etc. Trots det har jag inte sett några delfinaler i år. Bara andra chansen hemma hos jesper:



* Bild 2: Vi diskuterade huruvida vissa personer borde snusa eller inte. Jesper borde inte snusa kom vi fram till^^ (på bilden snusar han godis, haha söt var han trots det! xD). Man jao, enligt mig borde ju ingen snusa. Jag tycker det ser jättefult ut. Framför allt är det ju inte bra för kroppen fysiskt (ifall nån skulle missat det?;P) men även om man bara snusar örter eller så, det ser inte precis fint ut, enligt mig. *


Men i alla fall! (jag gjorde mellanrum i "iallafall" för din skull Klara). Finalen i globen såg jag hemma med Emil och käkade pizza. Otroligt nog hade jag fått Tidningen Ångermanland i brevinkastet på morgonen fast jag inte prenumererar, och där fanns en ruta där man själv kunde skriva in vad man tippade på. Obsa att det är vad jag trodde, inte vad jag tyckte.

Jag tippade:

1) Salem Al Fakir: Keep on walking
2) Ola: Unstoppable
3) Eric Saade: Manboy
4) Darin: You're out of my life
5) Anna Bergendahl: This is my life
6) Jessica Andersson: I did it for love
7) Pernilla Wahlgren: Jag vill om du vågar
8) Andreas Johnson: We can work it out
9) Peter Jöback: Hollow
10) Timoteij: Kom


Slutresultat i melodifestivalen:

1) Anna Bergendahl – ”This Is My Life.” (214 poäng)
2) Salem Al Fakir – ”Keep On Walking” (183 poäng)
3) Eric Saade – ”Manboy” (155 poäng)
4) Darin – ”You're Out of My Life” (117 poäng)
5) Timoteij – ”Kom” (95 poäng)
6) Andreas Johnson – ”We Can Work It Out” (50 poäng)
7) Ola Svensson – ”Unstoppable” (47 poäng)
8) Jessica Andersson – ”I Did It for Love” (37 poäng)
9) Peter Jöback – ”Hollow” (32 poäng)
10) Pernilla Wahlgren – ”Jag vill om du vågar” (12 poäng)


Salem låg ju högt upp hela tiden som jag trodde. Ola gick det sämre för, det trodde jag inte det skulle göra. Eric, Darin och Jöback följde min plan. Timotej trodde jag inte alls skulle gå hem så pass mycket. Anna, ja henne gick det ju somsagt rätt bra för^^ Jessica, en bit ner som väntat. Pernilla fick sämre placering än vad jag trodde tack och lov. Äsch orkar inte nämna Andreas Johnsson, stör mig lite på honom.. (oops nu nämnde jag visst han ändå).

Så, 3 placeringar spikade jag iallafall!

Själv så tyckte jag om Salem Al Fakirs bidrag, gillar hans röst och musik (har inte hört så mycket men det jag hört är nice). Men jag tror att det skulle kunna gå bra för vinnaren Anna i Eurovision om hon har rikligt med glöd.



Salems nr i globen var ju lite omgjort. Skitbra att han ställde sig upp i slutet och inte satt vid pianot hela tiden. Och skitkul att Björn Gustavsson plötsligt kom in och satte sig vid flygeln. Det var en riktigt rolig idé tycker jag. Jag tycker det var kul att det liksom inte var nåt mer med det sen. Björn bara kom in under det numret och sen sas det inge mer om det, det var bra. Så han tog inte över för mycket. Dock hade det vart nästan ännu bättre ifall brorsan, Nassim Al Fakir som är jättelik Salem, hade kommit in istället.^^

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2010/article6770636.ab






Kommentarer
Sanna

salems låt är bra!

2010-03-18 @ 15:07:44
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Sanna

salems låt är bra!

2010-03-18 @ 15:07:48
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
mikaela

HAHAHAH XD jag hade totalmissat det där med björn gustafsson (tittade inte så noga på showen). asbra ju.

tycker salems låt var lite väl upprepande.. inte dålig, men. kind of boring.

2010-03-18 @ 18:09:37
URL: http://pickadoll.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0