Ätbart



En liten lunch med snabbnudlar och macka med tonfisk och ananas på. (Det finns tonfisk och ananas inlagd i samma burk.) Vatten.




Potatismos (pulver), fiskpinnar, currysås, krydda, ananas, vatten.




Tortellini, fiskpinnarna som blev över, grönpepparsås, krydda.
Och min underbara favoritsalla med:



Isbergssallad, avokado, mozarella, tomat, olivolja, salladskrydda.




Tortellini med wook i pitabröd. Pärondricka.




Lite kvällsfika. Macka med leverpastej och tunnskivad saltgurka. Macka med sallad tomat och basilika. En mandarin. Vatten.




Jag gjorde en elefant. Vissa tycker det ser ut som nånting annat, men jag tycker ENDAST det ser ut som en ELEFANT.




Detta är maten jag snackade om häromdan som jag höll på att göra.

Underbar (påskig) omelett fylld med:
Skinka, avokado och tomat.

Underbar-salladen jag beskrev ovan.




Ett liten hopkok.

Råris kryddat med buljongtärning, massa bacon, ägg, salld, tomat, avokado, krydda, vatten.

Jag suger på att steka ägg. Första ägget blev i kanske ca 100 bitar, andra några färre bitar och det tredje, faktiskt, någorlunda helt:D Man måste kom in i vanan först.




Kvällsfika, våfflor! sådär dagen efter våffeldagen. Med sylt och glass.

Det fanns så sjukt många våffelrecept att välja på så jag visste inte vilket som var det vanliga. Gjorde farmors äggvåfflor. De blev rätt tjocka och oknapriga, men helt okej. Nästa gång ska jag göra vanliga frasvåfflor, de vi- de allra flesta- känner igen. Nom Nom. Har dock en massa av farmor-smeten kvar så får äta den först. Äta våfflor med mig? :)


Kommentarer
ugn

tonfisk och annanas........

2010-03-27 @ 20:05:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0