8/3 - Internationella kvinnodagen

Fick ett sms av Linn:
"Starka, stolta kvinnor. Stå på er!
Ni ger mig kraft och energi!
Kram på kvinnodagen."

Detsamma vill även jag säga till alla kvinnor som har lust att ta åt sig! Ta åt er! Ni ger era nära och kära kraft och energi!

Idag har jag träffat en del kvinnor dagen till ära. Bl a fröknarna på Alvins skola då jag hämtade honom. Tack till dom! De och även karlarna som jobbar där verkar göra ett fantastiskt jobb och lekar och har kul med barnen.

Jag har även träffat Madde och Malin och åkt pulka! Tack till dom för trevligt sällskap! Träffade kvinnan Mao på vägen hem, puss på henne! Träffade mamMari när hon hämtade Alvin. Jag har en stark mamma minsann. Hon om nån ska ta åt sig av "starka, stolta kvinnor".

Och sist men inte minst har ju jag själv varit mamma idag kan man säga. Barnvakt och tjänat lite pengar. Hämtat bror och gått runt med han i vagnen över hela stan fram och tillbaka och fått ont i ryggen. Hur mammigt och kvinnligt är inte det??^^ Såhär ser en mamma ut:

Bildbevis:



Någon som vill ge mig en dundermassage? Det kan en kvinna som jag behöva just nu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0