Emma söker bonde

Jag är så glad idag! Största anledningen: Vi har grejat ett studentflak!

Jag trodde det var helt kört. Allt var upptaget eftersom vi var så sjukt sent ute. Men. Ikväll tränade vi på studentdansen med klassen, så då passade jag på att berätta en liten historia för dom. En sann historia. Den löd såsom:

Idag åt jag middag hemma hos mamma i Älandsbro, Östersjäland. Jag passade på att gå en sväng till vår närmsta granne Åke som är bonde med bondgård och traktorer och alpackor. Frågade honom om han hade/visste nån som har ett flak eller liknande. Han tipsade om en kille som åkte omkring med en traktor och plöjde nere på åkern. Jag sprang ner och ut på den jordiga åkern i blommig kjol och vit skjorta och vinkade till den unga bonden. (Klyschigt värre). Jag bad om ursäkt för att jag sprang på hans jord och frågade sedan honom samma sak som Åke. Han var snabbt med på noterna och ringde direkt sin far (tror jag). Jag skulle få hans fars nummer för att prata med honom själv men hade lämnat mobilen hemma hos mamma. Tänkte att han kunde skicka numret till min mobil, men han sa: Hoppa in i traktorn så åker vi dit då. Så traktorade vi de 500 metrarna hem till mig och enda upp på gården oxå, med den stora traktorn. Så fick jag numret och han stannade tills jag ringt och kollat att jag fått rätt nr. Sedan tog det några sekunder och FLAKET VAR FIXAT! Bönder är fan det snällaste som finns! Det ska vi självklart ordna sa han. Underbart! sa jag. Vilken tid tror du? frågade han. Men han verkade kunna komma loss när som helst. Åsså ska ni väl pynta flaket oxå, när vill ni göra det? frågade han. Haha, jag var så glad och chockad att vi överhuvudtaget hade ett flak så inte tänkte jag på det. Men han hade koll den här bonden.

Det såg jävligt mörkt ut där ett tag alltså, men solen står nu högt trots att det är natt för tillfället. Tänk om vi hade fått GÅ på studenten medan alla andra åkte flak?! Haha xD Pinsamt och tråkigt! Ni som går ut nästa år; var ute i god tid, med allt! Flak kan ni boka typ i början på nästa termin eller nåt:P Tips: Bonde i Själand.

Om inte detta gäng flyttat ihop till Östersjäland hade vi kanske inte haft ett flak. Tack!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0