Ditvägen

Vi startade vår lilla två-timmarsfärd till Lungön på midsommarafton, jag, Klara, Unni, Annica, Samuel och Simon. Med bröderna Mattsons lilla segelbåt.



Här nedan på kartan kan man se hur vi åkte från Härnösand till Sundhamn på Lungön. Seglade alltså kors och tvärs ett tag tills vi kom till den där fyren och det blev vindstilla och vi försökte få igång motorn i nån kvart och körde rakt enda in i viken. På hemvägen åkte vi runt på utsidan som pilen visar och seglade med endast förseglet eftersom storseglet gått sönder^^ Det var roligt och mysigt att segla iallafall! Jag satt mest och styrde och lärde mig lite:)




Hål i himlen!




Mycket charmerande bild på mig.




Det spöregnade när vi kom in i viken, men nog satt jag där och styrde endå alltid. En kapten följer alltid med skeppet till botten. Men när vi skulle lägga till tittade solen fram bakom molnen! Så fint det var! De bilderna kommer en annan dag (har inte fått dom än, jag fotade med klaras kamera).


Tack för sällskapet!<3 Helt underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0