Vad är väl en kväll på logen?

Efter att ha vaknat (stigit upp) sent och sedan endast suttit i soffan och degat förutom när jag gjort mat så tog jag mig äntligen ut! Denna gång var det på St.Petrilogen det var drag. Värsta lyxstället de gjort iordning där. Träffade endel folk och hörde husbandet spela (några estetare). Man kunde även låna kubb, crocket och andra trevliga spel, men ingen ville spela ikväll:( Pratade i telefon med Emil som hade kommit i mål på tempot på MTB-SM med akut astma-anfall och fått åka till vårdcentralen för att få bricanyl, han skulle iallafall spelat med mi om han varit där, trogen bror det!



Annika och Unni!   Richard och Jesper!    Del ur husbandet!    Elin!                           

De spelade på lådan, nej, inte den lådan, inte den vanliga lådan, en nyyy låda! Toves låda! Hon hade sett att den vanliga lådan var borta, blev smått arg, och köpte en egen. Ooops, vart kan den försvunne lådan vara..? Inte i nåns bil va? Hehe inte kunde vi tänka oss att nån skulle behöva den.



Myste i kylan framåt natten. Tänkte gå hem när de andra gick till gennys men så blev jag ju förståss danssugen jag med. Jag hade en plan faktiskt. Jag hade inte tagit med mig så mycket varmare kläder så att jag skulle gå hem när jag började frysa för att kunna vända tillbaks dygnet, men jag visste nog redan innan att det förmodligen inte skulle funka om jag ska va ärlig.

Så Gennys blev det och där träffade jag några forna fest-kompisar oxå. Jag är ju nästan aldrig ute och festar nu förtin.. vilket jag trivs med. Men då blir det mer sällan som man träffar dessa fina kompisar:/ Det blir på dansgolvet då och då! Avslutade kvällen med en foxtrot, mycket fint jämfört med alla andra som dansade tryckare och hånglade med sina ragg;) Och hemma vid porten träffade jag grannen som oxå varit ute. Alltid trevligt att prata med grannarna, man hinner ju faktiskt växla några ord innan man är uppe på högsta våningen.

Tidigare såg jag nån väldigt bekant strosa förbi logen... och var det inte Anton så säg! Inte varje dag man träffar han. Denna gång på varsin sida av häcken dock men det gick att prata även så. (Om du läser detta; jag vet att du aldrig såg den andra bilder, men jag tyckte den var söt.)





Somna till toner av musik
Vakna av ljudet från fabrik


Kommentarer
A. Hörnfeldt

Klart jag läser detta!

och den var faktiskt ganska söt.

Inte lika söt som du, but you gotta work with what you got liksom.

2010-07-20 @ 01:10:42
URL: http://antonhornfeldt.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0