Läs inte detta om du inte vill tappa matlusten

Igårkväll/natt skulle jag skära bitar av en persika. I vanliga fall brukar jag bara äta som den är och inte dela. Jag är glad att jag inte gjorde som jag brukar just då. Jag skär runt hela för att sedan lätt dela den itu. Då, då kryper nånting ut ur persikan: EN SATANS JÄVLA TVESTJÄRT! Fyfan vad jag hatar dom! Kärnan hade gått mitt itu när jag delade frukten och där inne såg det inte så fint ut. Den hade väl byggt upp nåt fint bo därinne. Fyfan...

Tips: Kolla in frukten innan du äter den. Kolla där kvisten skulle ha suttit ifall det är nåt hål där, tvestjärten tar gärna den vägen. Är det inte det så är det lugnt. Fast jag tror inte det är så vanligt med tvestjärtar i Persikor så ni behöver nog inte oroa er. Jag har nog dock fått men för livet iallafall.

Jag är glad att jag inte tappar matlusten särskilt lätt så jag ändå kunde äta den obebodda frukten och lite chips.



Kommentarer
Kristina

Det där hände mig för några dagar sedan! Jag ryser fortfarande när jag tänker på det. Satt och åt min persika som smakade jättegott fram till att jag börjar närma mig kärnan. Då ser jag något .. en tvestjärt! Får då panik och kastar persikan i golvet och ser hur fler tvestjärtar tar sig ut. Brrrr.

2011-07-30 @ 19:11:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0