Som en ny människa

 

Väl framme vid spaet efter några en hel massa pulsande i en hel massa snö. Så det var här vi skulle relaxa?

 

Exotic spa. Mmmmm.

 

Det eleganta handfatet i omklädning/dusch/bastu-rummet.

 

En sån dusch skulle man allt bra gärna vilja ha.

 

 

Det eleganta handfatet på toaletten.

 

Världens skönaste badrockar. Materialet.. Me want.

 

Har satt jag och relaxade mig lite innan jag skulle få massage.

 

 

Här fick jag min massage, och inte vilken massage som helst utan helkroppsmassage. Det var underbart, somnade nätt och jämt. En timme, 590 spänn. Använde julklappspengen från morfar:) Man kunde även bara gå in och lägga sig på spikmattan om man ville.

 

Mysigt:)

 

Inne vid bassängen.

 

Satt och relaxade mig lite smått där inne oxå. Och vattnet, så mjukt och lent, sjuuukt underbart att bara simma omkring där.

 

Fönstret innifrån bassängrummet.

 

Fönstret utifrån. Och Klara!

 

Det var bara jag som ville ha massage, så när jag var klar hade alla suttit i jacuzzin och simmat i bassängen och allt. Jag körde mitt eget race:D Visst hade det vart trevligt att småprata med nån ute i jacuzzin men det var skönt att sitta där ensam oxå och kolla upp på den grå himlen och de stora snöflingorna som singlade ner.

Dålig bild på jacuzzin på andra sidan det immiga fönstret.

 

Där fanns stoora najsiga tavlor!:D Jag vill ha en stor najsig tavla med nånting nice på!

 

Där fanns service. Där fanns varsin korg med badrock, handduk, tofflor. Där fanns schampo, balsam, tvål, bodylotion i olika smaker. Där fanns skrubbsalt som visst inte var rekommenderat för torr hud så inget för mig. Det enda vi behövde ha med oss själva var badkläder och om man ville ha nåt varmt på huvvet när man satt ute.

 

Alla hade gått innan jag visste ordet av. Då var det dags att basta. Härligt med färskpressad juicedrink och allt. Nötterna åt dom upp när jag fick massage^^

 

Hon som äger stället och jobbar där (Mikaelas mamma) var tvungen hämta barn på dagis för det hade kört ihop sig. Så där var man ensam kvar, alltid sist som vanligt^^ Igår lämnade jag badhuset utan personal, och nu detta spa. Vinkivik hejdå! Skrev några ord i gästboken om allt underbart (plus hälsade till Mikaela, hej Mikaela! vet inte om du läser min blogg nånting^^) Sedan var jag redo att bedra mig ut...


...i snöyran igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0