Variation och mörk choklad

Oj vilken variation det har blivit på middagen de senaste dagarna...
Jag varierar iallafall salladerna!



Pestopaj än en gång! (har fortfarande en bit kvar). Tacochips med jalapenosmak. Tomat och Keso med Basilika. Pärondricka.


Ja som ni vet så ska man äta bra efter träning, även dansträning. Åt några bitar mörk choklad igen först dock. Men vadå? Mörk choklad är ju bra!

"Mörk choklad är gott. Mörk choklad är nyttigt. Ät gärna kakao eller mörk choklad dagligen. Men läs på innehållsförteckningen, och inte bara prislappen."

"Kakao innehåller näringsämnen som förebygger allvarliga sjukdomar. Mörk choklad förbättrar cirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler."

Eller?

"Äter du mörk choklad bara för att den ska vara nyttigare än den ljusare varianten? Då kan det vara dags att tänka om - enligt den vetenskapliga tidsskriften The Lancet minipulerar flera chokladtillverkare den mörka chokladen och tar bort de nyttiga flavonerna."

Som jag brukar säga; Allt beror på.




Sedan gjorde jag iallafall iordning lite nyttig apelsin oxå, svartvinbärsdricka och en varm macka med skinka, ost, tomat och oregano. Och självklart kunde jag inte låta bli tacochipsen heller. Så går det när man tänker "en kan jag ju ta bara".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0