Spinning Jenny

Måndagar är ändå en rätt lugn dag. Den är lång, 9:00-15:45, men det är mest musikämnen så det gör inte så jättemycket.

Först enskild slagverkslektion med Slagge. Fick massa nytt idag:D En ensemblelåt av Björn J:son Lindh och en trumlåt som jag förmodligen ska söka på sen när det är dags för det (kappelsbergs folkhögskola). Vi ska fundera mer på marimba sök-låt. Det ska ju vara både marimba och trumma. Kuligt!

Sedan måste jag skynda mig iväg till Samhällskunskapen. Där höll jag mig vaken. Sätter mig alltid långt fram och försöker att sätta mig in i det han pratar om så mycket som möjligt och hänga med, för att inte somna. Tills det blir lunch! (dagens höjdpunkt).

Sen har vi storkör med hela estet, 1:or, 2:or, 3:or. Och sedan gehörs- och musiklära. Båda tycker jag oftast är rätt kul:) Det blir åtminstone lite vad man gör det till om det någon gång verkligen inte skulle vara kul.

Så även fast det är en lång dag så är jag inte helt slutkörd vid dagens slut, iallafall inte idag. Så jag gick och storhandlade lite smått på Lidl, med två tygpåsar i bagaget (mycket bra tips!). Andra gången jag handlar där nu. Det är rätt sjaskigt där tycker jag men man syndar lite billiga saker som verkar bra ändå. Största anledningen nu var den billiga osten (<3) vilket vi pratade om på samhällskunskapen oxå^^ Konsumtion.

Trodde jag bara hade en halvtimme på mig att äta när jag kom hem, men jag kom tillslut fram till att det var 1½ timme... puh^^ För det skulle spinnas minsann! Och oj så härligt det var!! eftersom jag var så hemskt sliten förra gången och tog ut mig för mycket så tog jag det nu ganska lugnt, speciellt i början, så körde jag hårdast nånsin de sista låtarna istället! Och jag hade så himla kul hela tiden:D Speciellt när vi körde en jättesnabb låt, jiiihaa!:D Plus att Kenneth (tränaren) fick extra mycket målbrottsröst-attacker idag xD Alltid lika roligt.

---------->>  


På vägen hem träffade jag på en mina gamla franskalärare, Jörgen. Brukar träffa på honom då och då och snacka lite. Det är rätt kul att följa hans liv. Eller kul kanske är fel ord. Intressant. Han har gått igenom rätt mycket typ. Ja Helena jag ska berätta för dig. Dock, varje gång vi träffar på varann frågar han "vad är det du pluggar nu igen?" Haha, nämnde det senast idag till Helena, åsså träffar jag honom sen och nog frågar han samma sak igen xD

Macka med ost och salami är äten. (har inte haft smörgåspålägg på femtielva år). 

Sov lilla vännen min

Även Lovisa Finn





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0