Microvågsugn och Espresso


Vanligtvis brukar
onsdagarna vara outhärdligt långa och jobbiga. Men idag hade vi endast ensmeble-rep och konsert för de söta gamlingarna på Härnögården osv! Så jag passade på att köra lite spinning på badhuset när jag hade hyffsad ork för en gångs skull.

Jag spurtade ännu hårdare på slutet idag. Jag kände att jag ledde, ungefär enda fram till kanske 5 meter innan mållinjen, då kände jag hur benen vinglade och jag blev omkörd. Ungefär som på SM för några år sen då jag blev 6:a efter att ha lett spurten en bit. Men jag är nöjd. För när benen nästan viker sig har jag gjort mitt bästa, då känns det bra vilken plats jag än kommer på. Och nu är ju faktiskt inte spinning en tävlingssport vad jag vet, men man kan ju tävla lite med sig själv och sina gränser:)

Efter jag hade ångbastat järnet och gick ut i omklädningsrummet, ensam, sist kvar som vanligt, då började det låta nånting "the grudge-aktigt" ljud nånstansifrån då och då. Det var jätteläskigt. Det fattades bara en docka som kom farande över golvet inifrån nåt solarium-rum.

Konserten på ålderdomshemmet gick förresten jättebra tyck ja'. Jag älskar att uppträda å så på ålderdomshem. Man kan le hur mycket som helst utan att de tycker att man är fånig eller nåt och de uppskattar det vi gör så oerhört mycket. Tja, finns säkert nån liten gubbe som stör sig på nåt men deras liv där är oftast inte så händelserikt så de flesta är saliga när någonting speciellt händer. Älskar att göra folk glada och förgylla deras liv för en liten stund. 

Juste var en sväng på Wiströms och hade det trevligt med Memme, Micro, Mike, Jesper, Viktor, Linn. Beställde nån slags espresso. Grejen var att jag hade ingen aning om vad espresso var för nåt. jag förväntade mig nåt i stil med en café latte, så blev väldigt överraskad när jag fick denna mini mini kopp:



Nu vet jag vad en espresso är. Jag ska aldrig mer göra ett sånt bra köp.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0