På mina pyjamasbyxor hemma står det såhär:

(8) "Baa baa black sheep
Have you any wool?
Yes sir yes sir
Three bags full" (8)

Hm, ja gårdagen ja. Onsdag. Bra dag. Höll mitt svenska nationella tal. Om det svarta fåret.

Skulle kunna berätta hela talet här, men det ska jag inte göra. Slutsatsen var iallafall att "har man bara these three bags full of wool, så står man stadigt." Åsså hade jag med mig denna bild (nedan) som var ett exempel på det svarta fåret. Kan ni gissa vem jag menar? Nä det kanske inte syns så bra på denna suddiga bild men men, pojken mickel är den enda som ler. Men har man bara styrkan i sig själv så behöver man inte känna sig som det svarta fåret. Det var Mickel ett exempel på^^ maha. Det gick iallafall mycket bättre än väntat, häll tiden perfekt, vilket jag aldrig gjort när jag övat.



Allas tal var sjukt bra måste jag säga. Och jättemånga är hemskt modiga och håller tal om personliga saker som är jobbiga, men är ett stort steg att ta upp och prata om sådär, vilket kan vara bra, att släppa ur sig jobbiga saker. Jag är så stolt över mina fina klasskamrater:)

På kvällen gick jag på teatern med estet och såg Jonas Gardell, riktigt bra det med måste jag säga, inte superkul hela tiden, men när det var riktigt kul, då var det riktigt kul. Sedan allvarliga ämnen oxå då man fick lust att gråta lite. Men vet du vad, man ska inte hänga upp sig på dåliga saker. "Kom nu ketchup så går vi!"




Idag, Torsdag, hade jag redovisning om Bob Marley/Reggae oxå. Hade inte förberätt mig så mycket eller övat på det, men eftersom jag tycker det är så jekla intressant så gick det bra ändå. Jävla bobbans tåskada som blev cancer!!! Han kunde levat nu!!! Aja, här är en spotifylista som jag spelade lite låtar från på redovisningen. Låten "Nuh Linga" (video) är ett exempel på dancehall (stil inom reggae) som gjorde att jag dansade halva natten igår;P Försökte lära mig lite här och här ifrån oxå! Det finns en massa videos. Rätt kul alltså^^ Såhär kan jag dock inte göra, men fan vad coolt. Ser overkligt ut! Jag tänkte på Johnny Depp i Alice i underlandet och den där dansen han gjorde i slutet xD

Somna nu lilla emma
Vakna blir en annan femma





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0