Att göra plats åt en ny sommar

(?)

Vet ni hur skönt det är att inte kliva runt i damm och smulor hela dagarna?

Förmodligen vet de flesta det. Idag dammsög jag första gången på några år (känns det som). Uuuuunderbart. Fast min dammsugare är så seg och dålig så det tog ett tag. Har slängt gamla underkläder som aldrig används och bara tar plats. Har bytt glödlampor oxå, så man kan få lite ljus i livet även i hallen. Jag passade även på att dammsuga bort förra sommarns spindelnät upp i hörnen vid fönstret, och lämna plats förr nytt. Sommarn är på ingång.



Mina krukväxter dör dock. Men de är fina ändå...? Ska vattna.

Fick ett sms av lillasyster Malva:
"Jag har nyss badat bubbelbad och bastat, det var ett jättefint hotell.
Nu ligger jag i sängen och tittar på TV godnatt ses nästa måndag."

Själv har man städat och tvättat och sorterat och fixat. Och varken badat eller duschat utan snarare blivit dammig. Jajaja. Den lilla jäveln missar min projektarbetsförställning... Tråkigt. Hon som så gärna vill se saker jag gör. Hon får väl en puss och en kram iallafall.

Kanske ska ta och käka ett kinderägg och hoppas på nån ny figur. (köpte ju 3-pack förut som jag självklart sparar utav).

Puss och hejsvejs
Sova är bra att göra these days



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0