Alvin

Idag har jag jobbat med Alvin, bror min. Mamma och Mats kom hit med honom vid halv 11 idag, så då steg jag upp och tog emot honom. Vi har haft det riktigt roligt. Han är så rolig och gosig, men dock väldigt bitsk. Han försökte äta upp mig några gånger och dra av mitt hår. Men det gör ingen, han är så söt så.

Han får ligga bakom stooora kuddar så länge jag inte har han i knät eller kan ha koll på han när han sitter i soffan, annars vet man aldrig vart han får för sig att rulla.

För er som inte vet så är han 6 år, men i kroppen (förutom att han är större) och sättet är han ungefär som en bebis, snart 1åring typ. Han hade epilepsi från början men nu det över iallafall, vilket är väldigt skönt, det var läskigt när han fick anfall. Nu är han bara efter helt enkelt. Finns inget namn på det han "har" tror jag och jag tror inte nån vet exakt varför han är som han är. Men han är underbar:D

Han kan varken gå eller krypa. Han rullar och kan med rejäl ansträngning sätta sig upp själv ibland. Han kan sitta upp ett bra tag om man har koll på honom. Han känner oftast när han inte kan luta sig bakåt utan att ramla osv. Allt går framåt! Sakta, men säkert.

Kittla-metoden kan man ta till om man håller på att bli uppäten!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0