Så kan det gå när man är blå

Vaknade, snosade klockan, vaknade, snosade, vaknade, snosade, vaknade inte, sov, vaknade, flög upp ur sängen. En halvtimme tills jag börjar. Hoppa in i duschen. Bråka med kläderna. Plocka en banan ur bananträdet. Snubbla iväg.

Väl innanför tröskeln till klassrummet hör jag: "Emma?" (Han håller på att ropa up.) Jag: "Jaa:D" "Där hade du tur", sa stränge Leif. När fler kom sent sa han att man kanske skulle låsa dörren kl 8 så de som kommer försent får vänta till rasten. "Varför?" frågade jag. Det tyckte jag lät dumt. Så jag pratade lite allvar med honom efter lektionen. Nämen jag sa bara vad jag tyckte. Att det är lite dumt. För det första vet alla redan att det är viktigt att vi kommer i tid för du har vart så jävla hård med det. Visst beror det på vad man håller på med på lektionen, ifall det stör hemskthemskt mycket när folk kommer insläntrande men. Har man vart tidsoptimistisk eller struntat i att komma i tid får man väl skylla sig själv, men har man en oskyldig anledning till att man kommer sent (ja, det händer att jag oxå har såna) är det synd att man inte får komma in och ta del av lektionen, utan missar en massa viktigt. Och kommer man efter blir man mer och mer opepp på att gå på lektionen. Det kan dessutom kanske bidra till att folk som kommer sent såklart inte orkar vänta och tycker det blir ovärt, och går hem och skiter i det. Eller att man inte ens vågar gå dit om man är lite sen.



Det var ungefär vad jag sa. Han lyssnade iallafall på det och verkade ta till sig det lite iaf, kanske. Dock sa han bara, aja, vi får hoppas att ni kommer i tid nästa gång då^^ Lite skämtsamt. Och att "men hur ska de lära sig komma i tid då?" lr nåt sånt. Men vafan, var trevlig, var schysst, var en bra, lyssnande och förstående lärare så kanske man VILL komma i tid. Visst ditt sätt funkar på många. Andra lektionen satt hela klassen och väntade en kvart innan. Men då kommer man i tid för att man inte vågar annat. Är det en bra respekt? jag förstår inte riktigt såna lärare, vad tjänar de på det? Är det kul? Det måste ju bara bli jobbigt. Yeah, good luck to you. 

Okej om man har den principen första dagen eller så, så man fattar. Och sedan visar sig vara hur bra som helst. Men att fortsätta tjata om småsaker kommer bara blir irriterande för alla. Hoppas det blir bättre. Aja, jag bryr mig inte ifall han blir sur på mig om jag kommer försent, tar det med en nypa salt. (men jag har faktiskt kommit i tid för det mesta sen skolan började igen nu:D) Det är bara hans sätt som stör mig ibland. I övrigt verkar han hyffsat bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0