Ollibolli!

Vaknade först halv nio av larmet och sjukanmälde mig. Sen vaknade jag halv 12 igen och flög upp ur sängen. Varför? För att jag kom på att det var Lasagne till lunch på skolan! En halvtimme senare gick jag och Kela dit och käkade:D Gott, men jag är lite täppt i näsan och alla smaklökarna är inte på G så det var lite synd bara...

Jag har precis lagat tacopaj! och haft datorn inne i köket och lyssnat på musik medan jag hållt på, mys. Mitt mysiga lilla kök:D Iallafall, Följde det här receptet mer eller mindre denna gång. Det där är en bra och trevlig sida btw, finns mycket olika recept att hitta och ta inspiration från. Smakade lite nyss, den var himla god, fast bottnen kändes annorlunda, hm. Den var med mjölk i istället för vatten osv. Tror det är godare med vatten nästan. Eller, det är lika gott, men med vatten blir det mer pajigt kanske^_^

Halv 5 ska jag på Dramat. Vi ska läsa igenom ett manus som vi läst förut en gång. Jag tror att äntligen kan vi kanske bestämma oss vad vi ska göra hyffsat snabbt. Hoppas ingen tycker det är dåligt nu då... pjäsen heter "Fy så skoj". Den är lite lustig^^

Efter dramat ska jag ta mig till parkaden och salsakursen:D Missade förra gången, trodde det började idag >< Men var ju iaf med på öppet huset på NBV så har testat lite. Kunde lite sen innan oxå. Ska dock ta det lugnt typ eftersom jag är förkyld. Känner att det börjar vli bättre nu (:D) så vill inte förstöra det...

Tar nog med mig en bit nygjord tacopaj som jag kan äta till middag mellan dramat och salsan, nomnom. Pilutta dig!



Barndomsramsa:

(någon ÄR degen/kakan)
"Baka baka liten kaka
Baka baka liten kaka
Knåda den
Smöla den
Picka den
Och SKJUTS in i ugnen!"




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0