Krokodiler med blå prickar

Har inte riktigt tagit mig tid att blogga de senaste dagarna.. men nu kommer det iallafall.

Svampplockningen blev nice. Först hittade vi ingenting, bara random svampar vi inte visste vad det var, lite tråkigt men mys ändå att vandra runt i skogen. Förutom när det en spindel bestämde sig för att sätta sig på korgen jag tagit med mig. Men aja, vi var iallafall påväg att ge upp och gå tillbaks då vi plötsligt hittade värsta kantarellstället!:D Då blev det plötsligt hemskt kul^^ Söta små svampisar. Alla hade plockat himla mkt så jag fick ta hem våran grupps, åkte hem å rensade dom påengång så nu kan man komma hit o göra svampstuvning närsomhelst! Nästa vecka ska vi käka svampmackor o dricka te på hälsa o harmonikursen!<3


På fredagskvällen sa kela att de ville ha fest hos mig, så rätt som det var så vare fest! Hade tänkt bara vara hemma o greja med lite stuff menmen. Det var bara några stycken som skulle komma hit men uppenbarligen hände det inte så mkt annat i stan ikväll så vi blev fler och fler. Elias kom oxå, som har vart borta i Norge hur länge som helst, kul o se han igen!:D

Jag hade inte ätit middag än när folket kom, jag stod och gjorde naan bröd. Tillsist kunde jag joina festen och käka naan med couscoussallad, nomnom. Kela bjöd på ett glas vin oxå. Det var det ända jag drack den kvällen:) Andra drack mer och det blev lite högljutt, hoppas inte grannarna stördes för mycket;/ Halv ett, ett, gick alla, nöjda med festen, på krogen medan jag stannade hemma. Trevlig kväll!

Eftersom festen var så oplanerad så skrev jag en lapp dagen därpå:
"Hej! Igårkväll hade jag massa folk hemma. Det var inte planerat, annars hade jag skrivit en lapp på anslagstavlan innan. Om ni tycker vi var för högljudda efter kl 22, säg gärna till. Knacka på och upplys mig om det om jag är hemma. Alltid trevligt att prata med grannarna om inte annat. //Emma i ettan högst upp."
Sen la jag lappen i alla grannars brevinkast:) (Det är så sjukt bra, det finns en kopiator nere i gymmet i källarn här, för alla som bor här.) Det är ingen som sagt nåt ännu, bara idag när jag var påväg upp till mig mötte jag en som sa "Äre du som är Emma?:) Jag var bortrest, men jättefin gest av dig med lappen!" Så det låter ju bra iallafall.

Igår lördag, var jag först på terminens första Willsondans! (Går som en anka nu, träningsvärk^^)Det är på ABF nu mera efter att han och chefen på NBV inte gick ihop. Synd, annars hade jag gått gratis på willsons dans oxå eftersom jag jobbar på NBV jag oxå nu. Men det var jättekul o dansa jazz hos han igen så jag kommer lätt betala för att gå där iallafall.

Senare på kvällen kom Helena till mig. Vi grejade lite sen gick vi vidare till Per o hans najsiga lägenhet med en najsig fåtölj.^_^ Jesper och Ali var där med. Vid 7 drog vi oss ner till Psykparken där vi skulle nolla ettorna! Jag, Malin och Klara höll i det mesta, det blev himla kul och jag tror ettorna verkade nöjda oxå. De fick bl a äta "bajs" från toaborstar, fejk-fylleleken, åsså slutade den med vattenballonger och vattenkrig som Ida och Maya höll i. Det blev blött värre. Lag "Ulf" vann! Bra kämpat lag "6 vännerna och Markus".

Sedan tog jag och memme oss vidare till Patrik och Frida ett tag. Sedan blev det Bittens och blev bjuden på några drinkar, efterfest och sedan hem och somnade bums!!!

Så jag var lite sliten idag då jag skulle ha barndansgruppen på NBV. Det var nog jag som tyckte uppvärmningen var jobbigast^^ Nu har jag gjort en Makaronipudding utan makaroner. Rättare sagt en awesome spagettigratäng! Ska nog käka lite av den och kolla på nån rolig serie:) Sedan blir det sova och sedan upp och ha slagverkslektion med Slagge.:D

Ajuste. När vi gjorde våran lilla vågmannenpjäs i början av terminen och härmade lärarna lite å så, då visade vi en skylt där det stod typ; Johan (Slagge) och Per Nordgren, Bittens varje lördag kl 11:54, eller nåt sånt. Det var en kul grej bara men Johan sa sen att de skulle börja med den principen. Så jag smsade han igår om det hade blivit så. Han svarade: "Nä nu går vi på latexklubbar istället." xD Jaja... vi har roliga lärare vi.

Ha det gött tills vi ses igen.
Stort hjärta, liten vän.
Må morgondagen skinande bli.
Även om himlen är grå och ni måste räkna pi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0