I wanna dance with somebody

Jag kom nästan i tid till storkören imorse! De höll på att ropa upp alla när jag kom, så precis när jag gick genom rummet sa de Emma Roos Lindberg. "Alltid" svarade jag. Ironiskt nog. Men jag ska försöka vara i tid så alltid som möjligt.

Vi fick preliminärt schema idag, jag har typ inga lektioner imorn!:D Eventuellt rytmik m. dans på eftrmiddan kl 15.10 bara, det väljer jag själv. Sooooft. Så det blir sove ett tag imorn minsann, kanske äta lunch i matsalen om inte annat.
Däremot onsdagarna kommer bli långa och jobbiga. Men det ska vi inte tänka på nu!

Idag hade vi lång rast efter lunch så vi njöt av solen ute på Tones gård och åt och kastade vinbär i munnen och hoppade lite studsmatta. Sen gick vi till högslätten alla 3:or, 2:or och 1:or. Delades in i blandade grupper och gick en tipspromenad med bl a bildfrågor på estet-lärarna när de var små där man skulle gissa vem det var. Våra lärare är gulliga dom^^ Alla fick lite choklad som belöning.

Sen gick jag till handelsbanken och fixade, så nu äre klart. Nu kan jag snart betala racercykeln via internet oxå, lätt som en pannkaka. Blev så krångligt när SEB-kontoret flyttade härifrån. Sen handlade jag lite matish. Eller aprikoskräm till mornarna och massa sallad typ. Hade inte nog med kontanter för att köpa den färdiga kycklingen jag ville äta idag... övergav den vid disken. Så det blev nudlar och bacon istället^^

Kl 5 bar det av till NBV på "öppet hus". Det var inte så många som kom dit, hade hoppats att min o klaras förra hiphopgrupp skulle komma o testa på lite så man fick träffa dom, men de flesta som ska gå i nåt har redan anmält sig och nöjer sig med det. Men några få var där plus vi ledare. Jag och klara ska ju ha en barndansgrupp i år istället, eller två... Inte så bra betalt precis, men det är rätt kul så.

Kevin och hans syrra ska bli ledare nu oxå, i hiphop och afrikanskt. Vi var med och dansade hiphop, det var askul! och de var duktiga. Skulle vilja gå i en grupp med dom som ledare, men vet inte om det blir nån med folk i mn ålder.. Sen var jag med och testade Salsa oxå! En ny tjej som ville starta en sån grupp, hemskt kul, är pepp som fan! förutom att det var en konstig gubbe med som trodde han kunde allt så bra, men icke sa nicke. Att han inte märkte att han gjorde helt fel grundsteg tillomed. Jag vet inte vad det var med honom.
Aja, kul med Salsa!! Testade det på en engångskurs på Urkult för några år sen, och för att inte tala om att jag blev sugen på att gå en mambo-kurs (vilket är väldigt likt salsa) när jag såg dirty dancing! Bad om ett under att det skulle komma en sån kurs till härnösand. Åsså kom det Salsa:D Hoppas bara jag orkar med allt jag vill göra. Ska testa vara med på Norrdans nya moderna kurs imorn oxå tänkte jag. Fast juste, Crush - fútil med Thomas Noone Dance börjar ju klockan 7 på teatern. Men det är mittemot norrdans så det är väl bara att jag springer över^^ Gå på den vettja, gratis om man är under 19 :) Fast sen skulle de ha nå workshop som kostade skiten ur en.. synd.

Let's sleep a long time
Without making a crime
A fresh and green lime
Makes me still rime


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0