Comsi comsa

Det var lite sådär skoldag idag... Kom upp ur sängen iaf. Men mickel väckte mig inte, det var han som sov istället^^ Så han kom försent och INTE jag. moha. Dagen började klockan 8 med Samhällshistoria med nån Leif. Det var många som kom försent och för varje som kom nämnde han mkt tydligt att de var sena genom att säga: "Du är sen", Hur mycket är klockan?" eller "Gör inte om det" osv. Hur bar intryck gör man då? Hur omtyckt kommer han bli. Visst att man ibland behöver säga till ifall nån kommer försent hela tiden. Men inte första dan på det sättet. Kommer bli hårt.

Nästa lektion var Historia. Där fick vi en bra och rolig lärare iaf:D Jesper Moderatho. Han snackade lite om sitt namn och att om man tog bort H:et betydde det nåt som har med musik att göra. Hela musikklassen såg ut som frågetecken, lol. Vi tänkte bara på politiken vi^^ Jaja, allt kan man inte veta.

Dock mitt i lektionen kommer Eva-karin in, rektor och ansvarig för estetiska programmet. Mitt hopp steg till nästan högsta nivå, tills det sjönk riktigt långt ner då hon berättade att hon pratat med Maria Lycken (vår icke populära svenskalärare) och att de kommit fram till att hon ska fortsätta ha oss... De hade pratat om uppläggning och saker som skulle förrändras till det bättre (på telefon;O vafan). Jag bröt typ ihop sen. Ville bara, sova och drömma om bättre tider. Nämen jag var dessutom jävligt trött, bah. Åh, ingen lärare eller rektor kommer nånsin förstå. Möjligen Johan. Åh vad jag vill ha tillbaks Sara! Om vi inte går och pratar med rektorn igen så tänker jag försöka göra det bästa av det iallafall. Genom att säga vad jag tycker och kritisera Maria när hon säger/gör saker som jag/vi tycker är dåligt och ogenomtänkt och okänslomässigt. Det kommer kännas bäst så tror jag.

Idag på svenskan med maria då, pratade vi först om det som hänt och det blev hemskt tryckt stämning. Sen lekte vi en lek som blev kul iallafall. Man skulle skriva på en lapp. En fråga på ena sidan, ett svar på andra sidan. Frågan och svaret skulle inte höra samman. Sen skulle en börja och säga sin fråga, åsså läser nästa sitt svar, sen läser samma person sin fråga, nästa sitt svar, osv runt i ringen. Det blev riktigt kul^^ Jag fick frågan: "Vad är lycka?" Svarade: "Det är livet i allmänhet." Jag frågade: "Vad är moderato?" Fick svaret: "Det är en sorts hyperintelligent fiskbulle." Haha, så, där har vi svaret! xD Och ett nytt smeknamn till vår Historielärare^^

Efter skolish var första dramat för terminen. Köpte subwaymacka med Micro o pratade om Maria lycken med han som jobbar där (^^) och gick till teatern. Älskar våran dramagrupp, den är underbar (och även kallad "Svarta Madam") Man blir glad när man är där, hur nere man än varit typ^^ I princip. Idag gjorde vi massa nice och roliga övningar. Ny i gruppen är Micro, kul! Willkommen! Haha, förut var vi lite kritiska mot att ta in nya i gruppen för vi hade vart samma underbara gäng i flera år. Men vissa har slutat nu (...) och nya/föredettingar har börjat och det är bara kul! Vi har släppt lite på de tankarna nu, hehe

(Vår maskot, svarta madam, i mitten)

Det bar iväg hem sen, Micro kikade lite på min lägenhet, sen har jag väl suttit här.. ^^ Hade lust förut att börja på sömn-rapporten, men... men... men... det blev inte så. Man har väl viktigare saker för sig;O ... eller nåt^^

Nä istället för sömn-rapport ska jag ta och sova. Strax typ. Kommer vara lika trött imorn och nästan somna på lektionen igen.

Det ända man vet i livet är att man kommer dö,
men stå inte i livets kö.

Livet väntar inte, spring ut nu.
Alla har ett liv, även du.

Man kan inte bestämma sin framtid till punkt och pricka,
men man kan påverka sin hicka.

Tveka inte att leva nu och även sen.
Vad som helst kan hända. Se, hör och känn.




Kommentarer
Michaela

Aw, tack!

Haha, det var min första tanke också, och som pricken över i:et lade jag mig på en bänk bredvid fetaste skylten om svininfluensan och alla dess symtomer! Låg i princip och hyperventilerade och mumlade för mig själv (feberyra): Helvetesjävlar, jag har svininfluensan, vad fan gör man åt det?! Men antar att det inte var det för nu är jag frisk igen :)

2009-09-03 @ 09:19:46
URL: http://piw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0