En sådan dag

Idag har jag:
  • Suttit vid datorn
Nej faktiskt så har jag pluggat oxå! Eller läst igenom anteckningarna från samhällskunskapen. Det känns det det var hundra år sen jag pluggade. Pluggade på det här sätter, till ett prov liksom. Har inte blivit förhörd osv som mamma och pappa alltid fixade förut. Aja, orkar inte anstänga mig för att ta det så allvarligt. Men sedan kom jag på en sak: Jag kan ju spela spelet som finns på riksdagen.se! Rixdax heter det. Där är man en riksdagsledamot och får följa riksdagens beslutsprocess från förslag till beslut och svarar på frågor osv undertiden. Man får poäng och får under spelets gång veta hur man ligger i förhållande till alla andra 77137 personer som spelat. Har spelat det tre gånger nu. Ett bra sätt att lära sig nåt om det ämnet iallafall!

Efter att ha suttit vid datorn eller suttit och pluggat (vid datorn) så bestämde jag mig för att se en film (på datorn). Denna gång blev det dirty dancing 2! Det är väl egentligen ingen film som är särskilt rolig eller särskilt väldigt sorglig precis. Men jag både skrattade och grät högt. Ibland får jag bara sånadär ryck, råkar väl vara extra känslosam ibland. Men t ex när hon kommer hem och hennes pappa står där med öppna armar, då grät jag som en idiot. (Missförstå mig rätt, det är inte idiotiskt att gråta.) Det är nåt speciellt med far&dotter-förhållanden... även i mitt liv. Det känns som att mammor alltid finns där och frågar och undrar och bryr sig hela tiden medan pappor t ex jobbar så mycket och har inte lika mycket tid. Konstigt nog gör just det att dom betyder så mycket. Obsa att jag generaliserar.

Kände för att ladda upp lite bilder från filmen:

Sov som en trana
Vakna i en ny bana


Kommentarer
Michaela

Aw <3

2009-10-30 @ 15:03:12
URL: http://piw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0