Chapeau-Claque och Cadillac

Jag har ju glömt berätta om slagverksmiddan. Det var såhär: I somras gigade vi (slagverksensemblen) i Stöde och fick lite kosing. Närmare bestämt 10 000, dock var det skatt på det, så iallafall, när vi delade upp det blev det 500 var. Vi bestämde att vi skulle äta upp de pengarna, en riktig finmiddag av bästa klass skulle det vara.

Så förra måndag eller nåt, drog vi till St.Petrilogen, eller rättare sagt restaurangen "vägg i vägg". Johan Slagge Bodin Eriksson, vår kära slagverkslärare, hade letat reda på stans toppkock. Självklart var vi uppklädda som bara sjuttsingen. Männen i kostym och damerna i fina bal-liknande klänningar. Det gällde att vara så "dryg" som möjligt, sådär förnäm-rikemans-dryg. (haha, det var kul att inte vara sig själv ett tag.) De flesta levde sig verkligen in.

(Här är jag i hatt och handskar och allt, så jävla dryg.)

Det var uppdukat två par gafflar och kvivar, en sked, brödtallrik, vinglas, vattenglas. Kocken kom in och berättade lite vad som väntade. Förrätt med blablabla, minns inte vad det var, varmrätt och efterrätt. Sedan gick han runt och frågade alla vad vi ville dricka, de flesta tog väl ett glas rött. Men han var tvungen kolla legitimation oxå, åh, hatar mitt gamla pass, jag tyckte bestämt han skrattade när han kollade på det. Men det kanske var nåt annat han skrattade åt...

Vinet kom, förrätten kom, vi var som saliga. (Åh, jag skulle skrivit upp vad allt var för nåt.) Varmrätten, oj så proffsigt upplagt. Innan efterrätten tog vi en liten paus och satte oss borta i soffan och var lite dryga där.

(Hela ensemblen plus kocken på stolen där, Johan vid kameran.)


(Geishan(memme),Sierskan(fia),Braten(tobias),Den misstänkte(mika),Mördaren(micro).)

Tillsist var det dags för efterrätt, och ojojoj, det var inte dåligt. Fick precis i mig den, hade inte kunnat äta mer, det var hyffsat perfekt. Fick kanske tvinga i mig sista tuggan eller nåt. Det var nån slags söt röra med tre klickar maräng, ett björnbär (tror jag?) och en två björnbärsgelékuber. Det var utsökt.


(Där står efterrätterna och väntar på att kocken ska servera ut dem.)

När vi smält lite mat begav ett liten gäng av oss till bittens och chillade lite. Jag cyklade sönder mitt paraply på vägen... Men kvällen var över vägande sjukt bra!:D

Afvidersen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0