Att spela näsflöjt

Alla som har sång på estet fick idag gå gratis på en operaföreställning, "Näsflöjten" av Vadstena-akademien och Piteå kammaropera. Budskapet i den var nog mest typ att "konst alltid kommer att finnas oavsett minister och vilka politiskt korrekta meningar man snickrar ihop på departementsverkstan." citat expressen. Den tog upp aktuella ämnen.



Opera är inget jag brukar lyssna på vardagligen, det är inget jag brukar njuta av. Fast jag antar att man kan ju göra sjunga opera på många olika sätt iförsig. Men när det var en rolig föreställning som nu så är det ju en annan sak. Man fick sig en del goda skratt^^ Och de var sjukt duktiga på att agera, det var väl mest det jag fastnade för. Och jag somnade bara lite i slutet på första akten innan paus. Det hör tydligen till när det gäller mig, det är inget som förvånar mig längre, och inget jag kan undkomma när jag väl sitter där heller. Jag försöker ju in i det sista såklart men tillsist får jag ge upp. Jag är lite rädd att jag typ ska börja snarka bara.

Btw, vad jag märkte så hade den inget att göra med någon näsflöjt xP Tror de nämnde ordet en gång men jag fattade inte i vilket sammanhang. De hade väl bara det namnet för att det lät kulturellt och fantasifullt kan jag tro^^

Ha en sovande natt
Vakna med ett gott skratt
(man kan alltid försöka)


Kommentarer
Helene

hihi, söt blogg :D

2009-10-23 @ 21:02:24
URL: http://hholmstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0