Lekledare och dj

Idag klev jag upp ur sängen. Det var ju bra. Sen hämtades jag och Klara och åkte ut till Mamma i älandsbro. Där planerade vi en massa inför Malvas kalas, vi har vart lekledare för henne och hennes tjejklasskompisar i flera år. Nu har de blivit för stora (11 år) för lekar som hela havet stormar och sånadär så denna gång fixade vi mini-robinsson! Hade gärna vart med själv! Vi gjorde en hinderbana ute med massa grejer och snurra runt bandyklubba grejen, smak-leker, kärringstafett, tid-leken (de skulle stå i en ring och gå ur den när de trodde det gått en minut) åsså plankan förståss. Malva vann, hon går i storasysters fotspår;)

Det åts även tacos, tårta, spelades på scenen o stora salen, lektes en massa random (man måste ha starkt psyke för att vistas bland massa barn då de är som mest aktiva och dessutom har en massa intrument, bl a trum-set till hands!;o), kollades på film (Ice Age 1) och dansades. Jag fick va DJ och gjorde en liten lista i spotify. Beat it med Michael Jackson var populärast, den ville de höra typ 4 gånger. Sen spelade jag lugn musik medan de tog fram sovsäckar och bäddade iordning, lade sig, somnade. Sen gick jag:) Det var ett långt kalas, fast det är inte slut än:P Det slutar kl 12 imorn^^ Man kan göra mycket roligt när man har en stor sal i huset:D

Nu ska jag oxå ta och bädda iordning lite och dricka te och gå och lägga mig såsmåningom!

Snusa sött
Vakna nött


Kommentarer
Anonym

hej gud vilken fin blogg du har <3

kolla gärna in min blogg :)

kram

2009-10-18 @ 12:38:37
Emma

sv: Man tackar!:)) Det kan dock bli lite svårt att kolla in din blogg för du lämnade ingen adress o var anonym :/ Ibland busar blogg.se lite och tar bort namnet o det ifall man skrivit det snabbt efter man kom in på kommentarer..

2009-10-18 @ 18:10:48
URL: http://elrl.blogg.se/
Natalie

Hejsan , jätte bra blogg !

Händer ikväll ? <3

Kram

2009-10-18 @ 18:32:59
URL: http://twinsiisters.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0