Johan III

Ikväll skulle vi Slagverkare egentligen klätt upp oss (lite underbart överdrivet sådär) och gått och finätit för de pengar vi fick i somras då vi spelade på Stöde musikvecka, ca 400 spänn var blev det. De pengarna tänkte vi käka upp helt enkelt^^ (kanske inte precis alla...). Och det ska vi göra oxå, men ikväll blev dte inställt.

Men vi unga domar bestämde oss för att göra någe kul iallafall. Så vi var hos mig ett tag och hade roligt, drack vin och spelade alias och sånt där när man staplar klossar på varann (Vad äre det heter??). Sedan kilade vi ner till Johan III, restaurangbåten vid hamnen, och åt gómat eller efterrätt eller både och. Mickel var rikeman idag iallafall med väst och cigarr och pengar som han kunde spendera. "Pengar är inget problem" haha. Själv nöjde jag mig med en varmrätt, fast att panacottan såg ju utsökt ut. Jag hade dock lite otur, först ville jag ha (när jag väl bestämt mig) en entrecot (eller hur det stavas), men nähä, mickel hade beställt den sista som fanns. Så då valde jag en "Biff Rydberg", men nähä, den var oxå slut:P Så det blev fläskfilé med friterad potatis typ. Och salladsbuffé, yummi. Båten lutade ju lite oxå så man kände sig lite sne^^ och kunde rulla saker till varann neråt på borden, hemskt kul x)



Sedan drog vi oss tillbaks till my place och fortsatte vår trevlighet tills folk drog sig hemmåt in på småtimmarna. Lyckad kväll om jag får säga det själv. Ska avsluta den genom och gå och lägga mig och sova den skönaste sömn. Hoppas jag, just nu har jag hicka -.-

Hickori dickori docka
Musen har fångat en klocka
Klockan försvann och musarna vann
Hickori dickori docka

Hm ;o Ja, alltså jag minns inte den riktiga versionen.

Sov jag lilla vide ung
Känn hur du är matt och tung


Kommentarer
lovisa

Haha, ja Martin är så himla rolig! Utan att han ens tänker på det också(a)

2009-10-10 @ 15:59:08
URL: http://lovisafinn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0