Skönheten och odjuret

Idag var alla 3:or på föreläsningar. Vi hade blivit informerade innan om vart vi skulle vara och när. När vi kom dit så förstod vi sakta att föreläsningarna höll till nästan i alla hus på det området förutom i det hus de sagt att vi skulle gå till. Vi stod och var vilsna en stund iallafall, men tillsist var även vi på en föreläsning. Den var inte så inspirerande, men efter pausen då man fick mackor och festis gick vi på en annan föreläsning som hette "snabbare väg till jobb". Det var lite bättre, det beror mest på föreläsarna och föreläsningen blir, inte ämnet så mycket.

På eftermiddan hade vi projectarbete. Jag, Klara och Memme skulle komma på lite till våran dans. Jag vet inte vad som hände riktigt där ett tag men jag skrattade så jag höll på att pissa på mig, så jag föll ut genom dörren och kröp skrattandes genom korridoren, förbi några 2:or som hade roligt åt mig och fram till räddningen. Ja ojoj, tur de visste hur jag kan vara.

Klockan 5 skulle vi luciakandidater fota oss, ni vet för de där bilderna som ska va i tidningen för att folk ska rösta på oss... Jaja, ingen ville börja så jag erbjöd mig så skulle jag ha det gjort. Sen skulle jag stå vid en skärm och kolla på korten och välja ut det jag tyckte blev bäst. Jag och min beslutsångest stod såklart där en evighet, jag blev tillomed omkörd^^ Tillsist valde jag snabbt och sprang därifrån för att inte ångra mig.

Det här är btw bilden som Lena skickade in på mig när hon nominerade mig:



Haha. Så det kan gå. Jag var tandfé på bilden alltså. Skulle ge alla de små barnen magiska tandborstar och klittra lite med min stjärnstav^_^ Vad gör man inte för att göra alla barn glada:)

Ikväll hade jag ångest över om jag skulle gå på salsan eller om jag skulle stanna hemma och plugga (vilket jag verkligen borde). Men jag hade missat två gånger på salsan redan så jag cyklade dit iallafall, och tur var väl det, för det var tydligen sista gången! Men jag fick dansa med hennes fästman hela tiden och han är ju för läskig alltså, och omöjlig, tror inte jag lär mig stegen riktigt rätt när jag dansar med han. Men aja, det var rätt kul att dansa ändå, försökte stirra stint på honom och inte tänka på att han var läskig. (sist klagade han på att jag inte tittade på honom när vi dansade). Och jag försökte vara positiv hela tiden, det gick bra. Men ja, han är jäkligt upp i ansiktet på en om man säger så. Oh my god, fattar fortfarande inte vad hon ser i han! Kan inte tänka mig att de nånsin pussas... men vem vet. Men jag vill inte tänka på det. Sorry, men jag förstår verkligen inte att hon flyttade till Sverige för honom. Men dum är han ju inte iallafall! Kanske bara lite "dum". Nämen gud nu är jag ju dum. Håll käften Emma. Men om deras förhållande verkligen är bra så är jag ärligt glad för deras skull. (:

Sov som en mätt och belåten
Vakna mitt i bråten


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0