Tragedi

Ikväll var jag inne på sweetnothing.blogg.se där de hade länkat till http://www.kissies.se/?p=421&cpage=13#comment-16586. Läs hennes inlägg "Klart det finns 'ett visst sätt' att se ut på?!". Jag blev rentav förvånad över att det verkligen finns såna människor på riktigt. Jag förstår mig inte på dom på nåt sätt, om de nu verkligen menar det de säger innerst inne. Det är helt oförståeligt. Jag har läst en massa kommentarer till inlägget (det finns över 600) och ett tag var jag nästan gråtfärdig. Det är så jävla tragiskt. En av kommentarerna kom från en tjej som kallade sig "Tjejen vars lår snart inte går ihop längre". Kommentaren löd:

" Alla är så jävla negativa bara för att det vet att det är sant! Fan, dina inlägg sporrar mig till att gå ner! Tack så himla mycket! Puss!<3 "

Tur att de flesta fattar bättre.

Jag hade skrivit en lång kommentar, sen råkade den försvinna. Suck. Sen skrev jag en ny, en ännu längre. Den löd på detta vis:


" Oj, shit. Nog visste jag att det fanns människor som tänker ungefär som du. Men jag har aldrig träffat på nån eller hört nån säga nåt så idiotiskt på riktigt. Jag blir riktigt ställd. Det känns overkligt. Det du säger är overkligt. Det är overkligt när folk är så som du säger att man ska vara. Tror du verkligen att alla som säger att dom är nöjda med sig själva fast de är lite mulliga ljuger? Inte vågar säga att de vill vara pinnsmala? Tror du att ingen av dom står för det de säger? Att alla som inte håller med dig inte VÅGAR acceptera sanningen? Tror du att det bara är du som vågar tro och vara dig själv?

Jag tror det är ganska tvärtom. Eller att du bara inte fattat vad det är du pratar om. Du borde läsa på lite om vad som kan hända om man blir för smal och tro på forskningar. Gör undersökningar om hur många som faktiskt är nöjda fast de satsar på den inre skönheten, hur många som är nöjda just därför, för att de känner att de får så mycket kärlek tillbaka. Undersök hur många som mår dåligt av att vara för smala. Det är faktiskt oxå så att smaken är som baken; delad. Alla tycker olika. Det har du uppenbarligen inte fattat eller tänkt på då du skrev detta inlägg.

Det är oftast inte själva smalheten i sig som man mår bra av. Man kanske tror det, men om man har dålig ork osv och börjar träna, äta bra och regelbundet, sova bra, och därav orkar mer och blir glad av det. DÅ mår man bra. Är man överviktig går man oxå ner i vikt då och blir smalare. Men det är inte just att "bli smal" som ska vara huvudsaken. Då blir det lätt att man gör det på fel sätt.

Det du skriver är så tragiskt. Om jag trodde på gud skulle jag be och hoppas att du börjar tänka och fatta och ändrar åsikt såsmåningom, så mycket som du påverkar andra. De flesta kommentarer är ju negativa till ditt inlägg, men endel är positiva och tycker du har rätt. Det gör mig ont. Så jag hoppas du mognar annars kommer detta sluta illa. Det har förmodligen redan gått illa för många som har dig som förebild eller dom som tar åt sig och mår dåligt av det, kanske tillomed tappar livslusten. Ni som känner nåt åt det håller, lyssna på alla hundratals människor som är emot det hon säger, lyssna inte på henne. Låter inte det lite mer logiskt? Jag är jätteglad för att det är så många som fattar vad det är som är viktigt här i livet. Nämligen den inre skönheten och att vara sig själv. Tro på sig själv. Det är JÄTTEVIKTIGT. Inte bara att ha bra självförtroende, utan oxå bra självkänsla.

Lår som går ihop eller inte. Det är inte vad man ska haka upp sig på. Ni som förstått detta är mogna nog att förstå vad som är bra för er. Ni som inte förstått än, det är inte försent att börja förstå, börja nu! Det kan även "Kissie" göra, om hon vågar. Om hon vågar tänka om och tillomed bli älskad för det. Trots att detta är det enda inlägg jag läst i din blogg och inte vet vem du är så skulle jag bli sjukt stolt om du en dag bevisade att du haft modet att förstå. Det mesta i livet handlar dels om att våga. Ni är så många som är så sjukt modiga! Fortsätt så! Är det så viktigt att bli smal så finns det BRA sätt att bli det på som man kan ta tag i när man har vuxit upp och blivit mogen och förstått.

Jag älskar människor, förstör er inte! "


Läs även detta inlägg ur "Kissies" blogg. Jag börjar tro att det faktiskt inte finns något vettigt och gott i den här människan. Inga djupa saker iallafall. En för livet ytlig människa? Jag hoppas jag har fel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0