Flum


Igår
var en lång dag, därefter trött, därav inget inlägg, eller så.

Idag började allt med klasskör.
Jag kom sent, mitt i en sångövning då hälften stod på alla fyra och andra hälften satt på dom som stod på alla fyra. Det var för att man skulle känna vart och hur man hittade stödet ner i svanskotan. Det är alltid kul för de som kommer sent. Förra gången kom Marielle in precis när vi skulle ner med ögonbrynen av nån uppvärmnisk anledning. Vi hörde att nån kom uppför trappan och Maggan sa; Nu kollar vi alla på den som kommer, med ögonbrynen nere, och ser arga ut. Hahahaha, så kul man får ha. En sån kul körledare man får ha:) Marielle vända nästan i dörren;) Dessa övningar^_^

På kulturhistorian var jag och klara trötta och flamsiga. Jag spelade upp massa ljudinspelningar som jag spelade in på mobilen förra natten. Maggan (våran flummiga körledare) och Kvam (allmänt flummig lärare) kom förbi och lyssnade oxå. Haha, vi skrattade nästan på oss. Jag hade t ex spelat in en ringsignal där jag säger "haallåååå" med konstig röst flera gånger om. Eller då jag visslade, först mörkt åsså ljusare och ljusare. Eller när jag sjöng "superoptimopsiskttoppipangfenominaliskt-låten". Bara tanken på att jag suttit hemma på natten och spelat in allt det där var ju skrattretande. Ja... man kan nog inte undgå att även jag är flum. Ni skulle fått höra nåt klipp om jag hade en usb-kabel till min mobil;)

På HälsaHarmonin var nån (råkar vara kuratorn på skolan) där och pratade om Ayurveda. Det var intressant, synd bara att vissa var dåligt på att lyssna och pratade om annat osv ibland. Klara blev pendlad oxå, hon fick ligga på katedern där framme medan kuratorn höll pendeln ovanför de olika shakran som vi har. Vi gjorde ett experiment oxå och hängde upp pendeln i en ställning, för vissa tyckte att det såg ut som att det var hon som rörde pendeln. Pendeln förblev stilla hängandes i ställningen... hm.

Med huvudvärk och magont och total sömnighet bar det iväg till slagverket för att slå på trummor och stompa! För att sedan nästan fastna i fojjis, men räddade situationen och gick hem och gjorde mat, åt och såg family guy och cyklade iväg till NBV. Vi skulle nämligen öva på ledardansen som vi ledare på NBV ska göra på dansuppvisningen. Stina har gjort det mesta av dansen, det blir en jazzig dans med lite michael jackson moves. Vi dansar till Michael Jacksons "Beat it". Kom och kolla den 6:e vettja;) Det var askul iallafall!:D Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Jag älskar att dansa!

Och ja, jag vet att det är rentav livsfarligt att cykla (utan dubbdäck) frånochmed nu. Jag cyklade långsammare än någonsin i nedförbackarna för att inte behöva bromsa så att cykeln sladdar i backen eller svänga i för hög vart så att cykeln halkar omkull (det har hänt förut då jag skrapade upp hela knät). Det måste nästan sätt lite kompiskt ut, så sakta cyklade jag. Jag borde verkligen börja använda hjälmen sådana här gånger:O:O Gosh. Jag cyklade omkring på min cykel utan dubbdäck hela förra vintern, även i den värsta snöstorm och då det knappt gick att komma fram med den.

Sömnigheten har slagit till än en gång
Kunde inte natten vara lite mer lång?
Kom hit och sjung mig en godnattsång


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0