Snön ramlar ned tiddelipom

Missade min sånglektion idag... :( Den började halv 11, jag vaknade halv 11.*(fotnot). Efter att ha vaknat, snosat, somnat om. Det var synd, vi ska ju snart ha uppsjungning! Skyndade mig till matsalen iallafall för att få i mig lite frunch. Vidare till caféterian för att blir bjuden på en kopp kaffe av snälle (rike?) Jepson. Vidare till högslättens stora parkering för att övningsköra, kuligt!:D Hihi, fast det märktes att det var ett par veckor sen... Mats ringde mamma undertiden var hos nån tant som hade blivit konstig, fått hjärnblödning, stroke, demens? Usch, det fik mig att tänka på när jag var hos tant Barbro när hon fick stroke. Det är nåt jag aldrig glömmer.

Stroke är en vanlig sjukdom. Ett tips (om ni inte redan vet, det är dock värt att sägas flera ggr). För att kolla ifall nån troligtvis fått en stroke. Fråga enkla frågor som; Vad heter jag? 1+1? Om personen inte kan svara/har talsvårigheter kan det vara en stroke. Bra att veta är oxå att man oftast blir förlamad i ena sidan/får nedsatt rörlighet (oftast i vänster sida). Så personen i fråga ser sämre oxå, mest på ena ögat. Misstänker man en stroke ska man inte tveka att ringa 112. Dessa symptom hade Barbro när jag upptäckte det. Under väntan på ambulans höll jag henne i handen och pratade med henne. Lugnade henne. Frågade om hon hade ont eller om hon såg mig. Det var som att hon gav ifrån sig ljud som lät som att hon svarade ja, men det var svårt att veta om hon förstod mig eller ens hörde. Hon mumlade/försökte prata ibland, men man kunde inte höra vad hon sa. Hon höll sig för det förlamade benet oxå. Läs mer om Stroke, vad det är, riskfaktorer, hur man förebygger det osv HÄR.

*(fotnot): Anledning: Ännu en gång dansade jag inpå natten. Inspirationen till projectarbetet verkar komma då av nån anledning!

Vidare till Vågmannen för att öva. Var nere i källarn först och slog med pinnar på trummor you know och övade Stål. Sedan satt jag och väntade utanför marimbarummet hur länge som helst för de hade sagt att de skulle gå ner snart. Tillsist kom Fia ut oh jag fick reda på att de ändrat sig och skulle va där en timme till... Varpå jag rullar ut en gnislande marimba, klubbor och skivan, till ett annat rum. Övar en stund. Varpå en lärare kommer in med en elev och ska ha lektion där. Självklart finns det inga andra rum lediga.

Jag träffar på Klara som är lika bedrövad som jag, eller mer. Vi beger oss till foajén för att blunda en stund innan vi kilar iväg till NBV och har en av våra underbara barndansgrupper. Efter det skyndar jag mig iväg till Norrdans i den fina fallande snön. Jag var hemskt pepp och i slutet var jag svettig som fan. Kände att jag tagit i och gjort bra ifrån mig och verkligen vart fokuserad. Och dessutom/pga det (?) haft jäkligt kul! :D Jag älskar att dansa! Fick med mig lite Norrdans-affisher oxå som jag ska hjälpa till att sätta upp. Premiären är den 19 november kl 19! Skriv in det i kalendern! Föreställningen visas även 21 november kl 18.00.

Ni förstår inte hur glad jag blev när jag insåg att jag har tillfällig sovmorgon imorn! På SH ska vi plugga själva = plugga på annan tid. På HI har bara en liten grupp i klassen prov = ingen lektion för oss andra! Så dagen får börja med frunch i matsalen imorn igen:)



Dagarna går upp och ner
Idag köpte jag subwaymacka
Man blir gladare när man ler
Det var currydressing på den

Sov som en sten.


Kommentarer
Leia ♥

Synd att du missade den, det är ju kul att sjunga.

2009-11-11 @ 22:57:05
URL: http://leiabloggar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0