Delicious day






Titta det snöar,
titta det snöar.
















Idag var en bra dag! Den började med kör, med Maggan, vi hoppade och tjoade och tippetappade och hade kul. Sen hade jag histora-prov, satt i grupp och diskuterade, det var faktiskt riktigt trevligt må jag säga, så länge man känner att man kan liite iallafall. Jag var dock jeeekligt hungrig så jag klagade endel på det undertiden oxå. Men den hyperintelligenta fiskbullen till lärare är ju bäst så. Och praktikanten är det inge fel på heller.

Efter lunchen jobbade jag och klara hemma hos henne och drack lite varm saft. Vi ska göra en powerpoint om dansen Salsa. Sedan gick vi till HälsaHarmonin i den fallande snön. Åh, det är så mysigt när det snöar! Första snön som ligger kvar sådär litegrann, fast dock blir blöt och slaskig på en gång. Det kan oxå va kul, om man har stövlar;)

På HälsaHarmonin gjorde vi svampstuvning som vi gjorde varma mackor av, med tomat och basilika och te till. Det var underbart gött. Och mysigt för den delen. Den svampstuvningen kommer jag sannerligen göra igen!

Efter det diskade vi upp allt bråte åsså var jag precis på väg hemmåt då jag kom på att jag har ju slagverk oxå! Och gud så kul det var idag! Vi spelade stål (banga på massa trummor och metaller), och jag höll på att pissa på mig av skratt idag igen. En del av biten ska vi göra små rytmer på trummorna och samtidigt flumma med vatten i en skål så det låter lite mysigt. Det blev väldigt roligt eftersom det var oerhört svårt att göra det samtidigt utan att man gjorde trumrytmen i skålen oxå, plus att jag fick en så konstig ställning eftersom jag hade så stort avstånd från vattenskålen till trummorna och samtidigt hade trumstockarna under armen så kunde ju inte sträcka mig utan att det såg lite väldigt creepy ut. Ja ni kan ju själv föreställa er.

Jag gick sedan hem och gjorde rårisnudlar med thaiwook och emmas specialdressing och kollade på ett avsnitt av the vampires diary (typ den senaste vampyr-serien), det är rätt hyffsat. Men varför stör jag mig alltid på huvudpersonerna i såna här serier?

Drog iallafall iväg på NBV-möte sen där vi bestämde upplägget på uppvisningen. Det är uppvisning på teatern 6 december om nån vill komma och kolla på våra små söta barn och andra danser med lite äldre. Kostar 50 spänn. Hör av er isåfall! Även vi ledare ska göra en dans, det blir nåt slags michael jackson jazzigt tror jag^^

Bra helt vanlig normal dag va?:) Hoppas morgondagen blir lika trevlig, den börjar iallafall med massage på HälsaHarmoniKursen<3 Det kan jag behöva.

Ha en mysig natt
Vakna i trollkarlens hatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0