Speckstagrottorna

              Yessyees, igår var vi alltså några stycken och klättrade i speckstagrottorna, de rätt nära smitingen. Det var jag, Tobbe, Jimmie och Menos. Ingen av oss hade körkort och vi hittade ingen annan heller som kunde köra, så fi fick cykla dit! Snacka om träning man fick den dagen^^ Och inte nog med det, vi hade bara TVÅ cyklar, så det blev till att sitta två på varje^^ Menos skjutsade Jimmie och Tobbe skjutsade mig. Dock hade Menos cykel fler växlar än min, så vi kom efter hela tiden när det var uppför... vilket de var väldigt malliga över när de körde om oss. Men så stannade de å drack lite, jag o Tobbe bytte plats sen körde vi järnet^^ å då var det de som var efter hehe. Tillsist såg vi dom långt där borta iaf.
Vi gick en bit till, så hittade vi tillslut stigen vi skulle in på! Sådär ser skylten ut om nån har lust att ta sig dit:D
På skylten stod det oxå att 100 meter upp efter den första grottan skulle det finnas en till som bara den riktigt "grotträven" skulle hitta. Vi hittade inte den dock. .. fast jag tror att vi gjorde det för vi hittade ett hål som var hyffsat stort. Det såg inte ut som att man skulle komma så långt in, skulle kunna vart ett stort rävgryt oxå. Vi kollade inte in det tillräckligt noga, borde ha gjort det.. men det såg inte så inbjudande ut^^

Det bar iväg på stigarna, så var vi strax framme vid grottan. På med knäskydd och pannlampor. Där skulle vi in:
Och sedan upp där med hjälp av repet:
Det var gosigt trångt, inte så läskigt som jag trodde det skulle vara. Det har vart läskigt om man var ensam, men nu var det lugnt:) Man fick kasta upp ryggsäckarna först ibland, annars fick man inte plats.

Det stod nåt på bergsväggen där inne som jag upptäckte nu när jag kollade på korten! Det där såg man ju inte när man var där inne i mörkret. Måste nästan tillbaks dit för att se vad det stod^^


Sedan satt vi där inne i ett grottrum och chillade ett tag. Åt kakor^^ Drack lite smått å gott.
Det var massa äggskal där inne överallt. Det hade nog bott nån vilde där förut... eller så... var killarna där en gång tidigare och åt ägg.

Sedan gick vi tillbaks en bit åsså upp i en annan gång, sedan kom man ut! Ut i ljuset.
Det är hemskt kul att klättra! Det vill jag göra oftare. Mer äventyr!! ;D :D
Väl uppe var där hemskt fin utsikt, över smitingen:
Satt där uppe och softade en stund. Åt lite pizza, kakor och russin^^ Menos klättrade upp i ett träd precis vid stupet, Jimmie täljde ett minispjut med en skåra i som man kunde knyta ett snöre i helt i onödan^^, Tobbe drack kaffe och jag tappade pizza som jag sedan halkade ner och hämtade tillbaks. Mat<3 Sedan bar det av hemåt igen!
Tävling. Varje gång vi kom ifatt körde de istället jättesakta och körde ivägen för oss hela tiden. Vilket rävspel alltså.


Vidare till jimmie o kela, nasses stora film (eller vad den heter), söta katter och en darth vader-mask.
Vidare till fest hos patrik o frida, prat, skating, happening och hem. Shiiit vilken dag, och shiiit vilken kväll somsagt!!

Behövs ingen tes, vi ses när vi ses.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0