A child called 'it'

Nu har jag fått en grund i arbetet iallafall, typ. Så nu ska det väl gå lite lättare. Uppgiften är alltså att läsa "a novel" och skiva ett brev till en person i boken. Jag tog en bok jag redan läst på svenska, och inte hinner jag läsa den på engelska nu, så det få vara. Jag läste dock en liten bit ur den högt för mig själv (alltså; " A child called 'It' "), och jag grät mer och mer ju längre jag kom.


Gud vilken bok alltså, som fan vad den berör. Tror nästan jag måste läsa den igen sen, på engelska oxå, jag behöver läsa mer på engelska. Och jag förstod ju ändå mer än jag trodde, bara vissa ord (dåligaste ordförådet nånsin hava jag) som är konstiga och förvirrar.

Men nu tänkte jag att jag skulle ha lite dunder-initiativ och göra en dunder-insats(det tog typ 5 min innan jag kom på ordet insats). Jag ska ta nåt litet till kvällsfika nu, göra mig iordning för sängen och sedan sova. Till kl 12 ungefär. Nån som tror jag klarar det? Jag tvivlar jag. Men jag slår vad ändå, upp till bevis!  Så går jag upp i bra tid imorn o vaknar till lite o sedan skriver klart arbetet och skickar iväg det. Wish me great luck!!

Sov tungt, vakna lugnt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0