Vilodagen

Emma, fröken nu-ska-jag-vända-tillbaks-dygnet, som gick och la sig kl 6 imorse, känner ni henne?


Ja nu är söndagen, vilodagen, äntligen här efter att jag har vilat hela helgen:) That sounds nice:)

Jag försökte inte ens gå och lägga mig i natt. Det var tur att Anton ringde vid halv 2 och sa att han skulle hämta sin väska, annars hade jag väl aldrig kommit upp. Sen lyssnade jag på dagens sommarpratare (Ola Salo). Det var helt okej, fast jag minns typ inget för jag somnade ett tag... Vaknade (igen) av telefonen. SlagverkisJohan undrade om jag kunde "mass-smsa" slagverkarna om repet på onsdag (spelning torsdag!). Jag brukar få göra det åt han för han vet inte hur man gör^^ Får lära han nångång.     
(Foto av Anders Eliasson)

Jag trodde jag skulle missa gårdagens sommarpratare Morgan Alling, skådespelaren (bl a från "Lasse och Morgan") ;D. Det är han jag velat höra mest. Jag var ju i docksta, men kom på att det går ju i repris. Dock kom jag inte på det igen förrän 10 på kvällen, fuck, nu har det väl redan varit. Kollade hemsidan, 22.05 skulle det börja, snacka om timing! :D Så jag fick höra och inressant var det, han är rolig att lyssna på iaf. Inte som vissa som låter som att de likgiltigt ovh nonchalant läser ur en bok i en och en halv timme.   

Mamma kom hit vid 5, först fyllde jag i lite papper för övningskörningen. Trodde det bara var att skicka in de där handledargrejerna (som mamma aldrig tog tag i) men nu kom hon på att det skulle fyllas i en massa och göras synundersökning.. åh, JAG VILL ÖVNINGSKÖRA.

Därefter kollade vi på lite bilder jag har, bl a de närbilder på ögon och munnar osv som jag redigerat i photoshop (som jag förövrigt fått nyss och håller på att lära mig) :D Vi valde ut några bilder som vi ska ha med på inflyttnings/40års festen. Vi ska ha en liten utställning:) 

Vi fick väldigt roligt när mamma frågade vad vi skulle köpa för ramar och jag sa; men vi ska väl bara ha såna där ram-lösa. ;P Så utställningen kanske får heta Ramlösa.

Mamma gick och och jag gjorde TACOPAJ<3 say no more. Det finns en bra paj-hemsida för er som inte har nån kokbok (liksom jag). Hittade även en bra blogg med massa ekologiska gottigott-recept när jag letade efter hur många dl 200 g mjöl är.... (lämnade matematiken på skolan). Kolla här.

Kram och kyss och hjärtligt tack sen, nu ska jag leka med Barbie och Ken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0