Söldag

"Morrdag
Tristdag
Ontdag
Tokdag
Fegdag
Lögndag
Söldag"
(ur Georgia Nicolsons dagbok av Louise Rennison)


...som jag läste när jag var mindre. Det stod roliga/kloka/konstiga ord/talesätt osv inför varje kapitel:) Bl a dessa ersättare till veckans dagar.

Det var dock igår jag sölade. Gjorde mat, satte mig i sängen vid datorn som vanligt, och det första jag gjorde var att spilla på lakanet. Annars brukar jag vara duktig^^ Har inte satt upp "barbordet" än, det ska upp på väggen när jag fått iordning och vet var jag ska ha allt. Då kommer jag väl kanske sitta vid det och äta, delvis iallafall.

Idag sov jag till halv 3 kanske, det är så skönt att sova nu när det inte är sådär sjukt varmt. Sen satte jag på datorn som alltid står vid sängen och satt där till middagstid... Så, det första jag åt idag var middag. Gjorde ris(det ska alltid koka över..), god köttfärssås med champinjoner, curry och grejer, åsså sallad o tomat med olja o kryddor. Det blev fint, ville ta kort på det som vanligt:P Men inte har man nån kamera inte... :'(  Snälla nån hitta den:(

När jag stod och lagade mat kom Emil. Eller han ringde, det är ju så många trappor upp till mig. Vi kollade in källaren lite extra och flyttade lite cyklar som står där och ordnade lite. Sen ska vi ta hit mina cyklar, plus Emils, han ska ha dom här i ett par veckor medan han jobbar med plantsättningen. Då är han borta hela dagarna och sover hos Evelina, men vill träna sen på kvällen och då äre lite jobbigt att ha cyklarna hos mor ute i äbro. Så ja, det blir att han får dra ut mig på träning samtidigt då oxå, det är bra det :D

Sen stod vi och pratade aslänge och min mage kurrade som fan, så mitt första mål var en seeen middag dessutom. Nu ska jag fixa lite här med alla lådor o grejer innan jag ska hämta cyklarna.

God kväll, mvh elrl


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0